En toen was het 12.48 uur….

15 augustus 2017 - Comillas, Spanje

Dag 91 : Rustdag in Comillas, km’s te verwaarlozen. (Totaal 2189 km)

Vroeg wakker zoals tegenwoordig altijd. Ik hoorde de regen vallen en keek naar buiten waar het grijs was van de miezzerregen. Dacht gelijk van, gelukkig hoef ik daar nu niet in te lopen, en kroop snel terug dat bed in. In de aanloop naar de volgende slaap, gingen mijn gedachten wel naar de medepelgrims die onderweg waren. Zo viel ik dus opnieuw in slaap met allerlei rare dromen zoals over een draaibank en een kerstboom in de auto met stopcontact, waarvan ik de lampkes wilde laten branden?¿☆~◇. Tot er een moment was, dat mijn twee ogen wéér opengingen. Ik keek op de klok van mijn gsm, en die zeej….12.48 uur, en de regen was opgehouden. Door die regen besefte ik weer dat het tijd was om mijn schoenen nog eens te waxen, en heb dat maar onmiddellijk gedaan. Daarna de stad in voor mijn ( ontbijt). Iedereen zat al aan een warme maaltijd met wijn en bier, maar voor mij was dat nog net te vroeg. Ik vond een vrije tafel, het was stikdruk, onder een luifel want de lucht dreigde toch met wat regen. Zat daar dus goed, al bleef het droog, maar die stomme duiven die de krumels van de grond opruimen, vliegen gewoon op onder die luifels, met als gevolg dat je telkens van die bééste over oew bord eb vliege. Lekker or ! Op een gegeven moment dacht ik…as ik nouw un geweer zouw ebbe ? ? dan, dan, dan schiet ik die luifel duraf. Nadat ontbijt maar het terras verlaten en op het terras aan de overkant gaan zitten voor un pilske. Het was tenslotte alluf drie gewist. Zit ik lekker op mun gemak op da terras, komt er een jonge femielie recht voor me zitte, meej twee kinders en un beebie. Nouw schijnt dat die beebie ongger ad. Dus wat doe die moeder?? Up.. die borst duruit, en da jong begin lekker te tuttere. Kwist nie waar ik moest kijke, maar wel naar waar! ! Lekker duideluk eej. Da gebeurt hier gewoon. Zoiets zoudde op ut terras bij de Markies nooit ( meer) zien. Mijn pilske is op en ga weg, maar eb nog gin boerke goord van diejje beebie. Heb vanmiddag een nieuw schema gemaakt voor de komende etappeplaatsen, want met deze stop in Comillas is er wat verschoven. Morgen weer verder….

1. Anita:
    15 augustus 2017
    Ha Jacq bedankt voor je berichtgeving elke dag en zeker je foto's. Succes verder eeh.
  2. Jan Muskens:
    16 augustus 2017
    Hoi Jacq, je bent al een aardig eindje op weg man, ik geniet elke dag weer van je verhalen en foto's. Zet em op he, veel succes verder.
  3. Marianne en Han:
    16 augustus 2017
    Hoi Jack, je gaat lekker joh geweldig van je. Mooie omgeving daar en je foto's zijn schitterend zoals ook je verhalen haha
  4. Jaap bassist:
    16 augustus 2017
    ja zo zie je nog es wat he jack en is daar ook gezellig druk