Het begin van de Kustroute….

11 september 2017 - Vigo, Spanje

Dag 118 : Redondela – Vigo 19 km (Totaal 2840 km)

Goede nachtrust gehad, lekker bed, en uit kunnen slapen, want de etappe van vandaag is maar kort. Het inchecken op mijn volgende bestemming kan pas vanaf 15.00 uur, dus had de tijd aan meneige. Al snel na het verlaten van Redondela kreeg ik toch nog een onverwachte klim voor de kiezen van 221 meter, maar dat ging weer vanzelf. De route splitst zich hier in de originele, en een langs de kust, en die ga ik dus volgen want ik ben graag aan zee. Het uitzicht over het water wordt ook steeds weidser, al zie ik nog steeds hoge bergen aan de overkant. Deze kust van Spanje is heel erg grillig, maar dat wordt mínder als je zuidelijker gaat, en dat ga ik ook. De eindbestemming voor vandaag is Vigo, voor mij de laatste grote stad in Spanje. Nog 3 dagen lopen, én dan bereik ik Portugal, het 5e land op mijn camino van dit jaar. Na het inchecken en douchen de stad ingegaan en dan natuurlijk voornamelijk naar de haven want, vanaf mijn route, hoog op de berg, zag ik in de verte een cruiseschip liggen, en wilde deze van dichtbij bewonderen. Het was een Italiaans schip, wat dan ook om half zeven vertrok, dus heb betere foto’s kunnen maken hiervan op het open water, dan aan de kade. Na wat toevallig passeerde terrassen, wat gaan eten en terug de berg op richting hostel, want hier is niks vlak en recht. Morgen naar A Ramallosa.

1. Pieter:
    11 september 2017
    Ik beloof je dat je gaat genieten van Noord-Portugal. Ben zelf ook vanuit Spanje daar binnengereden en het was een schitterende rit, door Parque Nacional de Monte Aloia. En daarna wordt het alleen maar mooier. Diner met voor- en hoofdgerecht en een fles wijn voor elf euro.
    Geniet ervan!
  2. Jaap bassist:
    12 september 2017
    mooie omgeving in vigo jack en een flinke knaap die cruiseschip
  3. Jande Quelery:
    Wat een schip ! gr Jan