Een dag van 25 uur…..

14 september 2017 - Caminha, Portugal

Dag 121 : Mougas – Caminha 28 km (Totaal 2911 km)

Óók deze dag weer vrolijk op pad. De route loopt bijna helemaal vlak langs het water, dus dat levert ook mooie plaatjes op. Onderweg was er maar in een klein dorp een bar open voor een caffee solo, lekkere sterke koffie in een kommeke, dagge in één slok leegdrink. Effe daar dus gezeten op het terras aan het water, en daarna weer verder naar A Guarda, de laatste stad in Spanje. Hier een bocadilla met tonijn naar binnen gewerkt en un potje bier erbij, want de zon maakte mij dorstig. Zo tegen 14.oo uur arriveerde ik bij het haventje van de ferry naar…. Jawel, gelukkig, het beloofde land, Portugal. Maar ik moest nog wel wachten tot 15.30 uur, want dan vertrok die pas. Gelukkig was er een kiosk met een goed gekoelde tap ( da ziedde aan de druppels die er aan hangen), dus ik leej niks. Het speciale aan de Rio Miño, de rivier tussen Spanje en Portugal is, dat de grens precies in het midden ligt, en als de boot over diejje grens vaar, krijg je gratis 1 uur erbij op je dag.( van Spanje naar Portugal eej!!). Want het is 1 uur vroeger, dus ik kwam eerder aan dan ik vertrok. ¿¿ Na de installatie in de alberque, op verkenningstocht door het plaatsje Caminha. Het eerste wat me opviel was het befaamde Portugese tegelwerk aan de huizen, vaak in felle kleuren. Ook het restaurant van vanavond was van goede kwaliteit. Lang Leve….slaap lekker.