De dag van de Caves….

23 september 2017 - Porto, Portugal

Dag 130 : Rustdag in Porto, (Totaal 3039 km)

Al droomend van un lekker glaske Port, wier ik wakker. Mun lippe plakte al aan mekare van genot. Maar ja, twas un droom, die verder op de dag tóch uitkwam. Eerst eens lekker uitgeslapen en na dat dagelijkse ontbijt naar het treinstation voor informatie over de Linha do Douro. Dat is met de trein een paar honderd kilometer het binnenland in, maar wel langs de rivier de Douro. Het schijnt een mooie trip te worden, morgen. Deze dag dan maar gebruikt om de zuidoever van Porto te gaan bezoeken, waar alle Caves zijn van de grote, en beroemdste Port merken. Ik heb er twee bezocht, Croft, en Offley. Als je er één heb gezien, weet je gelijk hoe de anderen er óók uitzien. Het deed me dénken aan 5 jaar geleden, toen wij een Cave bezochten van de familie Vranken in Reims, waar de champagne lag te slapen. Tijdens het proeven van de witte, en rode Port, raakte ik in gesprek met een echtpaar uit Canada. Nadat de Port was verdwenen in onze magen, ging ieder weer hun eigen weg. Deze rustdag is dus goed, en rielekst verlopen, en morgenochtend om 9.10 uur vertrek mijn trein. Dat wordt ook weer eens wat anders.

1. Rien:
    24 september 2017
    Proost!
  2. Jaap bassist:
    25 september 2017
    hey die jack mooie taferelen op de muren van het station , en ik snap dat je wel zo,n kelder wilt hebben dat krijg je nooit in je leven op hahaha