Op de helft van mijn etappes….

27 juli 2017 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Dag 72 : Ostabat - Saint-Jean-Pied-de-Port 23 km ( Totaal 1754km)

Na het verlaten van de gite, onderaan het dorp, moest ik eerst een behoorlijke steile klim maken om mijn ontbijt te kunnen bereiken. Het was mistig. Meestal hier rond deze tijd. Na wat gehijg en gepuf, zo recht uit je bed, kwam ik om 7.30 aan bij de bar/epicerie voor mijn bestelde petit-dejeuner. Na dit naar binnen gegooid te hebben, weer op pad, nu met de zon erbij. Het was weer genieten deze etappe, want het zicht was regelmatig weer zeer mooi. Vandaag is alles wel herkenbaar voor mij. 5 jaar geleden liep ik hier ook, en ging dus in Gamarthe weer naar de boerderij, waar wij toen heerlijke yoghurt hadden gegeten. Nou, dat was pech hebben, want de boel was gesloten. Fermé, klaar, over en uit. Jammer. Toen maar weer doorgelopen tot Saint-Jean-Le Vieux, en daar wat gedronken. Vanaf hier was het nog maar 1 uur lopen tot het eindpunt van vandaag, tevens een schakel in de route, richting Spanje, want je kan vanaf hier weer een aantal richtingen uit. Ik ga morgen dus noordwestelijk, naar Bidarray. Met deze etappe ben ik vandaag precies op de helft. Etappe 67, van de 134. Het is wel dag 72, maar dat is inclusief rustdagen. Vanavond eens een restaurant opgezocht, en daar voor een keer afgeweken van het gezonde voedsel. Had zin in een amburregur..Er zat trouwens wat slaai en een tomaat bij, dus het viel mee. Voorlopig hoef ik dit niet meer, bahhh

1. Jaap bassist:
    27 juli 2017
    ja mooie omgeving jack en je zit al in die bergen en zo,n verkeersbord met beide richtingen is ook wel leuk je hahaha welke kant ist nu he dan maar inne mienne mutte
  2. Rien:
    28 juli 2017
    Tja, op klanten die om de 5 jaar komen kunnen ze niet draaien.
  3. Co Weezenbeek:
    praaaachtig
  4. Jande Quelery:
    28 juli 2017
    Beste Jack , mischien kom ik je wel even opzoeken op ,n puchie ... genoeg tankstations zo te zien van Shell [ altijd mooi die jacobs schelp] . succes.
  5. Tom:
    28 juli 2017
    zoals altijd weer asstikke mooiiiiiiiiii
  6. Ernst van Schaik:
    3 augustus 2017