Naam:
3215
Video’s:

Over mij

Bonjour,

Om maar met de deur in huis te vallen, want de Franse taal zal ik weer een hele tijd nodig hebben.Het is weer zo ver. Na 3 jaar ga ik weer eens een blokske om maken, en dit jaar gaat de wandeling van huis uit in Nederland naar Lissabon, in Portugal.

De vorige twee wandelingen, die in 2012 naar Santiago de Compostelle, en 2014 naar Rome, had ik samen gedaan met Hetty. Deze ga ik alleen lopen. Via deze twee snelkoppelingen kan je altijd nog even terug naar de vorige Camino's. http://jacqenhetty.reislogger.nl/ en http://hettyenjacq.reislogger.nl/                         Tijdens de vorige wandelingen maakten wij bijna elke dag een reisverhaal. Dit zal ik nu niet zoveel gaan doen, maar wel meer foto's plaatsen. Antwoorden op reacties zal ik ook zelden doen, omdat ik dan teveel bezig ben met mailen en dat is niet de intentie van deze Camino.

Wat mijn schrijfwijze betreft, het is een mengeling van het Echte Bergse Dialect, vermengd met de Nederlandse taal.

Over mijn reis

Op 17 mei vertrek ik dus weer. Eerst in de richting van Vlissingen. Dan in twee etappe's naar Brugge. Hiervandaan volg ik de Via Brugensis tot in Landrecies in Noord Frankrijk. Dan ga ik op de Grande Randonnée GR655 tot in Parijs. Vanaf Parijs volg ik dan de Via Turonensis door Orléans - Tours - Saintes - Bordeaux - naar Saint-Jean-Pied-de-Port. Dan in vier etappe's naar Irun aan de Golf van Biscaye. Vervolgens wandel ik dan via de Camino del Norte aan de Spaanse noordkust tot Villaviciosa, om vandaar verder te gaan over een zeer mooie bergachtige route, de Camino Primitivo tot in Santiago de Compostelle.           Omdat ik dan toch in de buurt ben, loop ik nog even door via Porto naar Lissabon over de Camino Portugues.

Bezochte landen

Ik heb 15 landen (6%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Slowakije, Spanje, Turkije, Vaticaanstad, Verenigde Staten, Zwitserland.