Een record op een record….

4 september 2017 - Pedrouzo, Spanje

Dag 111 : Sobrado dos Monxes – Pedrouzo 39 km (Totaal 2692 km)

Voor de afwisseling regende het eens een keer hier in noord Spanje. Deze etappe zal ( tot nu toe) de langste worden, en dat record is inderdaad gebroken met 39 kilometer, maar ook nog eens met een gemiddelde snelheid van iets meer dan 5 kilometer per uur, wat ook weer een record is met die 15 kilo op mijn rug. Bij aankomst maar een heel klein bietje moei, dus de kediessie is wel in orde van deze ouwwe vent. De eerste ongeveer 10 kilometer waren er genoeg pelgrims op mijn pad, maar daarna nam ik een ándere route waar ik weer alleen aan de wandel was in de natte bossen met een hele sterke geur van de eucalyptus. M’n neusgaten konden niet wijjer open !!. Totdat ik weer op de Camino Frances terecht kwam, de route van 5 jaar geleden, waar het vergeven is van de pelgrims. Nou ja pelgrims ???? Er lopen er veel met een kleine rugzak van rond de 1-of 2 kilo, de rest van hun bagage laten ze vervoeren door daarvoor gespecialiseerde bedrijven. Die wandelaars zijn dus geen pelgrims, maar toeristische wandelaars. Heb dat al eens gezegd, en toen werden ze een bietje boos… Heb een prima slaapplaats gevonden in een pension in Pedrouzo, met een eigen kamer en veel rust, en zelfs met een haard die brandde om de pelgrims in dit klo… uhhh koude land op te werreme.

1. Co Weezenbeek:
    4 september 2017
    prachtig weer or Jaak
  2. Rien:
    4 september 2017
    Gelukkig dat er nattigheid is gevallen want volgens bndestem zitten ze er om te springen. Voor jou een mooie eucalyptus beloning .
    Tis je gegund.
  3. Leenders Theo:
    5 september 2017
    Hallo ouwe superman! je loopt nog als een kievit lees ik wel.
    Je kamer ziet er toch netjes uit en je hoeft er alleen maar te slapen, als het bed maar goed is.
    Wie wil er dan luxe je blijft er toch geen weken.
  4. Jaap bassist:
    5 september 2017
    hey die jack je bent een echte bikkel he hou vol he je bent er bijna
  5. Miranda (fruitsalon):
    5 september 2017
    Knap dat je tempo zo hoog lag nu je al n paar maanden wandel heel veel wandel plezier nog Ja groet uit Zeeland
  6. Ernst van Schaik:
    9 september 2017
    hé bikkel, 39 km, toppertje. () is heel noord Spanje grenst aan de golf van Biskaje . dat is een geboorte plaats van depressies.