Met de trein langs de Douro….

24 september 2017 - Porto, Portugal

Dag 131 : 2e rustdag in Porto (Totaal 3039 km)

Moest er op tijd uit om de trein niet te missen. Had gisteren al het kaartje gekocht en kon dus vandaag zo instappen. Bij het instappen, gelijk aan de goede kant gaan zitten, de rivierkant, om zo optimaal te genieten van het uitzicht. De trein stroomde vol met reizigers en bijna alle plaatsen waren bezet. Tot er op een gegeven moment een aardige slanke Braziliaanse dame vroeg, ? Is deze plaats vrij? Netuurluk zeej ik, en ze ging naast me zitte. Zo hebben we samen deze dag doorgebracht in de trein, en in Pochino in het restaurant, waar ik pas bij een glas wijn haar naam te weten kwam, Beatrice. Zij spreekt vloeiend Portugees , want de in de oudheid hadden de Portugezen Brazilië ingepalmd. Dat was weer makkelijk voor de maaltijd te bestellen. Het was dus stikgezellig in het restaurant zodat we een bietje de tijd aan het vergeten waren, tot ik vroeg (Heb horloge thuisgelaten), hoe laat is het?? 6 minuten voor 15.00 uur. OWOW, als een razende afrekenen (weer handig haar Portugees) en rennen naar het station, want de trein vertrekt om 15.08 uur. Gelukkig net gehaald, anders is het bijna 3 uur wachten op de laatste trein van die dag. Pochino is het eindstation van de Linha do Douro, en niet ver meer van de Spaanse grens. De Douro ontspringt trouwens in Spanje. Bij terugkomst in Porto ging Beatrice direct naar haar hotel, want ze moest, zoals ze elke dag doet, contacten met haar kinderen. Ze heeft een zoon in Berlijn, en een zoon en dochter in Brazilië. Ze gaat vanuit Porto naar Berlijn, daarna terug naar Portugal, om vanuit Lissabon, via Madrid weer terug te vliegen naar Brazilië. Het was opvallend dat veel restaurants gesloten waren op zondagavond, totdat ik een chinees restaurant tegenkwam die open was. Héérlijk zitten smikkelen daar, en toen was rustdag 2 ook weer bijna voorbij.

1. Rien:
    25 september 2017
    Jij hebt toch altijd mazzel he met het vrouwelijk schoon. :)
  2. Leenders Theo:
    25 september 2017
    Hoi Jack het kijkt wel of je honing aan je kont hebt hangen waar al die vrouwen op af komen! Groetjes Theo.
  3. Co Weezenbeek:
    25 september 2017
    eeej Jaak, edde nogguhhh.............................????????
  4. Michel van loon:
    25 september 2017
    Ik geniet van de foto's Ooit wilde we op vakantie gaan naar Porto.Maar na die herseninfarct kom daar niks van Lissabon waren we al geweest en toen waren we nog naar Nazareh geweest om te zien hoe ze daar boete doen door op d'r knieen een hele grote afstand te doen voor de boeten doening.Doe maar veel foto's maken kan ik er ook van genieten.En geniet van het vrouwelijk schoon Michel deed dat ook want ze hebben van die stevige pootjes en toen droegen ze van die hele korte broekjes.Hij heeft er nu nog steeds over .groetjes en veel loop plezier
  5. Tom:
    25 september 2017
    komme al die vrouwen `n keer naar hier??????????????
  6. Jaap bassist:
    25 september 2017
    hey die jack ik zie het er nog wel van kome dat je in portugal blijft he want je komt steeds meer dames tegen