Waddun Feest …..

15 september 2017 - Viana do Castelo, Portugal

Dag 122 : Caminha – Viana do Castelo 30 km (Totaal 2941 km)

BLAUW was de lucht boven mij, en dat maakt een mens blij, want zij aan zij, graasde de koeikes in de wei, in mei. Zo ist wel genoeg met dat gerijm en gezwijm, anders komt het venijn, na dat fleske wijn. Stop… en hou je ko… Deur die vrolijke zon, dus goed gehumeurd weer op pad richting zuiden. Nog effe, en ik bereik Afrika. Mijn pad ging in Âncora over een brug, naar een houten pad, maar die stopte ergens in de duinen, en was de rest dus langs de vloedlijn door het rulle zand, en dat was met die last op de rug best zwaar. Zonder problemen toch deze 30 kilometer volbracht naar Viana do Castelo, een aardige plaats, waar toevallig dit hele weekend op 4 verschillende podia diverse bandjes optreden. Laat nu toevallig mijn hostel midden in het centrum, tevens uitgaansleven liggen! Rechts van mijn hostel staat het hoofdpodium, en links in 2 zijstraten nog 3 podia. Op de affiche van het programma staat dat het tot 3.30 uur (in de nacht) duurt, dus je kan wel raden waar het met die nachtrust naar toe moest. Maar goed, tijdens de soundcheck lag ik al te trille in mijn stapelbed. In mijn kamer sliep nog een zéér leuke, en aardige dame uit Amsterdam. Na de kennismaking zijn we s-avonds samen naar een prima restaurant gegaan, die Héleen wist te vinden op advies van de hospitalero. Dé specialiteit hier is bacalau, dus kabeljouw maar gemaakt op Portugese wijze. Het smaakte voortreffelijk, ook dat fleske wijn erbij. Na het diner zijn we nog naar een bar geweest voor wat biertjes, en daarna was het tijd voor de nachtrust, maarrrrr, probeer maar eens te gaan slapen, als er zowat bijna onder je raam een P.A installatie staat te bulderen van énkele duizenden watts. Vandaar de titel, wat een feest, want dat bleven ze hier doen tot het bíjna licht werd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rien:
    16 september 2017
    Je komt weer helemaal aan je trekken Jacq. Muziekje is aan jou wel besteed.
  2. Jan en Tilly van Eekeren:
    16 september 2017
    Hoi jack, je ziet er goed uit op je strandfoto, maar harde muziek is wel aan jou toevertrouwd
    ier in het ut Bergse et ut van de week veul gewaaid en veel geregend, dus geniet maar van al da
    mooie weer, dan kunnen wij weer genieten van al jou mooie foto's,
    P.s we hebbe jou pakketjes, nou nummer 3 ontvangen en in de kluis gelegd
    Veel loop plezier verder..
  3. Jande Quelery:
    Keep on walking ... Old Rocker! gr Jan Q
  4. Leenders Theo:
    17 september 2017
    Hallo Jack dat noemen wij met je kont in de boter vallen. Een feestje en er nog eens een vrouwke bij kado. Je zal wel denke wat een late reactie maar ik loop wat achter met je te volgen, ik zit zelf n.l. In Japan en heb niet de tijd om iedere dag in te loggen. Ik had hier ook een feestje ik zat in de metro met zeker 80 vrouwen in een coupe ik dacht dat ze voor mij kwamen! Maar later kwam ik er achter dat er ook coupe's voor allen vrouwen waren, ja dat heb je als je de taal niet zo goed beheerst, maar ze maakte geen bezwaar. En nog bedankt voor je mooie verhalen.
  5. Jaap bassist:
    17 september 2017
    hey die jack weer een mooie omgeving ook de hagedissen die er leven kunnen heel mooi zijn he