Weg van de kust….

22 september 2017 - Porto, Portugal

Dag 129 : Matosinhos – Porto 15 km (Totaal 3039 km)

Toen ik vanochtend buitenstapte, zag ik een enorm cruiseschip in de haven liggen. De afgeschermde en beveiligde terminal was zo groot, dat ik niet dicht bij dat schip kon komen om te weten te komen, waar het vandaan kwam. Deze etappe volgde ook weer de waterkant tot in Porto. Aan het einde van de stranden van Matosinhos lag een behoorlijke strekdam, waarachter de rivier de Douro uitmond in de oceaan. Op dit punt verlaat ik dus die enorme plas water, om de rest van deze Camino tot in Lissabon het binnenland van Portugal te bekijken. Maar eerst neem ik nog 3 rustdagen in Porto. Een dag voor de stad, een dag om naar de zuidoever te gaan waar de beroemde Port te proeven is, en een dag om langs de rivier de Douro te reizen, of per boot?, of per trein. De trein volgt de rivier veel verder dan de boot. De overnachtingsplaats hier in Porto is weer een schot in de roos, midden in het oude hystorische centrum.

1. Rien:
    23 september 2017
    Weer een schitterende foto reportage. Dat wordt afkicken straks.
  2. Han:
    23 september 2017
    Portugal is ook een mooi land. Ook fijn om nu vrije tijd te hebben.
  3. Leenders Theo:
    23 september 2017
    Hallo Jack drink maar een portje op mijn kosten dat heb je vast en zeker verdient.
  4. Jaap bassist:
    23 september 2017
    zo jack een flinke boot en weer hele mooie gebouwen
  5. Jan en Tilly van Eekeren:
    23 september 2017
    Jack, even jou helpen met de boot, de boot is de Koningsdam van de Holland America line
    en was afkomstig uit Amsterdam en vaart naar Rome.
    Dit raadsel is ook weer opgelost, het gaat je goed, en bedankt voor de mooie foto's die je maakt
    zo kunnen wij ook genieten van jou mooie voetreis.