Het Zilteluchten pad….

19 september 2017 - Vila do Conde, Portugal

Dag 126 : Esposende – Vila Do Conde 27 km (Totaal 2996 km)

Afgelopen nacht hoorde ik de misthoorns al loeien, en bij buitenkomst was het inderdaad behoorlijk mistig. Ik kon zelfs bekant m’n eige nie zien lòòpe, maar het pad naar de bar voor het ontbijt vond ik wel. Daarna weer verder richting zuiden over de mistige paden. Na een tijdje zag ik steeds meer stapels zeewier, afgedekt met plastic, maar ook uitgespreid over het strand om te drogen, de lucht die daar vanaf kwam was behoorlijk zout. Wat ze daarmee doen weet ik niet, maar misschien gaat het wel in de soep. Een stuk verderop werd ik verwelkomt met de lucht van een palingrokerij, ook niet verkeerd, maar uiteindelijk vond ik weer een lucht van de bekende goudgele rakker meteen witte schuimkraag want… de zon was door de mist gebrand. Ow Ow.. wawasda lekker zeg!!. Vila do Conde, de eindbestemming voor vandaag, is een aardige plaats met een historisch centrum, en een kleine haven met een replica van een oud piratenschip, en voldoende terrassen om uit te rusten. Heb vanavond een pelgrimsmaaltijd genomen. Voor €7,50 buik vol met soup – hoofdgerecht – koffie – en ½ liter rode Douro wijn. Wa wilde nog meer…. Morgen weer een rustdag.

1. Rien:
    19 september 2017
    Het valt me op dat eten en drinken een steeds grotere plaats in aan nemen zijn Jacq. Vooral zo doorgaan. ;)
  2. Margreet:
    19 september 2017
    Wat een mooie foto's weer zeg.
  3. Jaap bassist:
    20 september 2017
    hey die jack je kan wel zien aan je mooie foto,s dat je weer zuidelijker gaat met die palm bomen
  4. Paul Vandendael:
    20 september 2017
    Zeewier word gebruikt voor cosmetica en medicaties.
  5. Huguette en Andre:
    20 september 2017
    Mooie verhalen iedere avond kijk ik er naar uit om ze te lezen Gr.Huguette en André uit Vlissingen
  6. Anita:
    22 september 2017
    Ha Jacq, gaat goed lees ik. mooi man kom zelfs een bekende naam tegen Paova de varzim, begin jaren 80 daar een keer geweest ben heel benieuwd hoe het is. Succes verder, gr