Blois, mooie stad op een heuvel….

23 juni 2017 - Blois, Frankrijk

Dag 38 : Suévres - Blois 15 km ( Totaal 927 km )

Een korte etappe vandaag, bewust zo bepaald in de voorbereidingen, want anders zou deze dag dik over de 35 km uitkomen, en dat wordt te gek. Dus arriveerde ik goed op tijd bij de aardige mevrouw Boytard, die mij op vriendelijke wijze introduceerde in haar woning. Ze moest zelf nog naar haar volkstuin, en liet mij vol vertrouwen alleen achter in haar huis. Na een frische douche, de was eens gedaan. Jaja…. Meestal wordt het aangeboden, maar nu was het oognodig. Dus boven in de badkamer, in de wastafel 9 dingen gewassen, en die dan zo stuk voor stuk, lekker druppend via de trappen naar beneden, om dat in de tuin op een wasrek te angge. Ben maar snel na dat gedrup, de stad in gegaan. Blois is ook een gezellige stad, waar je al kan merken, dat de bouwstijl hier aan het veranderen is. Vanaf vandaag zal ik meer kastelen tegen gaan komen. Bovendien is deze stad gebouwd op een behoorlijke heuvel, dus veel klimmen en dalen. Bij thuiskomst, waren de druppels op de houten treden weg. Gelukkig. Ze is nu een maaltijd aan het maken voor ons beiden. Morgen moet ik wel vroeg vertrekken, wat mevrouw Boytard gaat op vakantie. Geeft ook niet, ben ik op tijd bij de volgende overnachtingsplaats.

1. Rien:
    23 juni 2017
    Mooi verhaaltje omlijst met even zo mooie pils.
  2. Co Weezenbeek:
    schitterend
  3. Tom:
    24 juni 2017
    ziet er mooi uit!!!!!!!!!!
  4. Jaap bassist:
    24 juni 2017
    mooi die foto van die trap jack ja de andere ook natuurlijk maar deze sprong er wel uit
  5. Han:
    24 juni 2017
    Hoi jack, niet zo n lange trip die dag. Heb je ook de tijd voor de was en zo.
    En het stadje bekijken is leuk zo te zien op je foto's.
    Het is fijn dat de temperatuur ook een beetje verdraagzamer wordt
    Neem nog een pilsje he gr han
  6. Elko:
    24 juni 2017
    zo gaan de dagen om en elke weer iets anders maar dat het ook zo mooi
  7. Ernst van Schaik:
    6 juli 2017