Blois, mooie stad op een heuvel….

23 juni 2017 - Blois, Frankrijk

Dag 38 : Suévres - Blois 15 km ( Totaal 927 km )

Een korte etappe vandaag, bewust zo bepaald in de voorbereidingen, want anders zou deze dag dik over de 35 km uitkomen, en dat wordt te gek. Dus arriveerde ik goed op tijd bij de aardige mevrouw Boytard, die mij op vriendelijke wijze introduceerde in haar woning. Ze moest zelf nog naar haar volkstuin, en liet mij vol vertrouwen alleen achter in haar huis. Na een frische douche, de was eens gedaan. Jaja…. Meestal wordt het aangeboden, maar nu was het oognodig. Dus boven in de badkamer, in de wastafel 9 dingen gewassen, en die dan zo stuk voor stuk, lekker druppend via de trappen naar beneden, om dat in de tuin op een wasrek te angge. Ben maar snel na dat gedrup, de stad in gegaan. Blois is ook een gezellige stad, waar je al kan merken, dat de bouwstijl hier aan het veranderen is. Vanaf vandaag zal ik meer kastelen tegen gaan komen. Bovendien is deze stad gebouwd op een behoorlijke heuvel, dus veel klimmen en dalen. Bij thuiskomst, waren de druppels op de houten treden weg. Gelukkig. Ze is nu een maaltijd aan het maken voor ons beiden. Morgen moet ik wel vroeg vertrekken, wat mevrouw Boytard gaat op vakantie. Geeft ook niet, ben ik op tijd bij de volgende overnachtingsplaats.