Het dievengilde heeft mij weer te pakken….

22 augustus 2017 - Oviedo, Spanje

Dag 98 : Pola de Siero – Oviedo 10 km (Totaal 2358 km)

De etappe van vandaag was maar 17 km, dus dacht ik gisteren, ik zet geen wekker. In deze nacht sliepen we hier met 5en. 2 Spanjaarden, 2 jonge meiden uit Duitsland, en ik.Toen ik opstond waren alléén nog die 2 meiden aanwezig. De Spanjaarden waren dus al eerder vertrokken. Vanwege de ochtendkou, vertrek ik s-morgens altijd met de regenjas aan. MAAR….. waar is mijn best wel hele dure rode regenjas gebleven??? Ik kreeg het gelijk Spaans benauwd want die kan, en wil ik niet missen. 5 jaar geleden had een stuk onverlaat mijn wandelschoenen gestolen, en nu dit. Ik kon de boel hier wel kort en klein slaan, zoooo woest was ik. De eigenaar van de alberque stapte ineens ( gelukkig) binnen en ik begon mijn verhaal. Samen gezocht, maar niets gevonden. Toen bood hij aan om met mij in de auto de route af te rijden, om zo in ieder geval die 2 Spanjaarden tegen te komen. En dat gebeurde ook. Eerst ene Andres uit Bilbao, die wel spontaan en behulpzaam overkwam, maar in zo’n situatie vertrouw ik echt helemaal niemand meer. En later de ándere met een baard. Op een bepaald moment gaf de eigenaar van de alberque aan te stoppen met zoeken en toen ben ik verder gaan lopen, nog zo'n 10 km. Vlak voor Oviedo passeerde de man uit Bilbao mij, en gaf aan om zijn rugzak om te keren, zodat ik dat kon controleren, en voor hem om niet als dief gezien te worden. Dus dat gebeurde en natuurlijk geen rode regenjas van mij. We liepen samen door tot in de alberque, waar op een gegeven moment de ándere met de baard óók arriveerde. Je voelt het al aan op oew klompe…. Ook niks in die rugzak. Spoor bijster…geen dader… geen regenjas….En ik let erg goed op mijn spullen. Maar als er dieven eerder vertrekken dan jou? Ik kan moeilijk met een ingepakte rugzak in de slaapzak gaan slapen. Wat een kl…. dag. Misschien heeft de dader, met het gevoel van de achterdocht en controlle met de auto, mijn jas wel ergens gedumpt om zuiver op de volgende bestemming aan te komen. Ik weet het niet meer. Het blijft gissen en gokken, en voor mij geeft deze camino het gevoel van…. Ik wandel hem uit tot in Lissabon, maar daarna NOOIT meer. 2 X een enorme domper oplopen is mij teveel.

1. Rien:
    22 augustus 2017
    Misschien een van lieftallige meisjes?
    Je weet ,maar nooit .
    Niettemin, deurdouwen Jacq, laat los.
  2. Marianne en Han:
    22 augustus 2017
    Jeetje Jack, dat jou dat nou weer overkomt. Niet te geloven zeg ze horen van andermans spullen af te blijven. Wat een enorme domper op deze schitterende reis.
  3. Margreet:
    22 augustus 2017
    Dit gebeurt overal Jack. In Parijs uit een kluis. Van alle Nederlanders. En de politie kon niks vinden. Troost je, zet je er overheen en drink een goei pilske op het feit dat je zo nodig een nieuwe kan kopen. Dit kan echt de vette pret van deze prachtige Camino niet drukken. ECHT NIET!!!!
  4. Leenders Theo:
    22 augustus 2017
    Hoi Jack, ja dat was wel even schrikken natuurlijk, maar het was maar een Jas deze is te vervangen.
    Dit laat je toch je reis verpesten. Gewoon doorgaan en snel vergeten. Ik zou nu een blauwe aanschaffen dan heb je ook geen probleem meer als je door een wei met stieren moet.
  5. Han:
    22 augustus 2017
    Dat is wel effe balen he jack.
    Maar laat je er niet Door uit het veld slaan. Neem er maar een pilsje extra op . Je kan jammer genoeg niet iedereen vertrouwen.
  6. Miranda(fruitsalon):
    23 augustus 2017
    sjonge zeg dat is echt niet leuk en zo in de laatste fase van je tocht laat je niet klein krijgen door dit
    akkefietjes. leuk is t niet but stay strong en vereet het geniet van je wandeltocht vandaag en hoop dat je nog n andere Jas tegen kom
  7. Jaap bassist:
    23 augustus 2017
    ja das weer jammer dat zulke dingen weer gebeuren jack sommige kunnen het niet laten he
  8. Nicol:
    Jack,
    Nieuwe boveburen,Portugezen op de Halsterseweg.
    Identieke gebeurtenissen i.v.m. regenpak.
    Online gekocht bij Bol.com € 65,- .Post bezorgd pak bij de bovenburen.
    Dus ik mis deze levering totdat ik verhaal ging halen bij de Portugeze bovenburen.
    Regenpak kwam alsnog boven water.
    Nico
  9. Tom:
    23 augustus 2017
    Beter je jas dan agge thuis komt en ze ebbe Hettie meegenomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  10. Ernst van Schaik:
    24 augustus 2017