Gestart zonder ontbijt....

1 juli 2017 - Châtellerault, Frankrijk

Dag 46 : Les Ormes - Châtellerault 20 km (Totaal 1099 km)

Na de grondige inspectie van de mobilehome, door de madam van de camping, kon ik weer vertrekken, zonder kater. De hele fles wijn gisterenavond maar opgetutterd, en geen hoofdpijn. De luchten zijn nog steeds grauw en grijs, maar volgens de meteo gaat dat de komende week veranderen. Dus, zonder ontbijt op pad tot Dangé-Saint-Romain, 3 km verderop, om dat alsnog naar binnen te werken. Daarna kon ik er weer tegen, en liep door het weidse landschap naar Châtellerault, waar ik afgelopen dinsdag mijn pakketje moest ophalen bij de post. Toen had ik tijd genoeg om dit stadje te bekijken. Vandaag werd ik om 3 uur opgehaald bij de Jacobskerk door meneer Champigny. Zijn vrouw was thuis mijn ontvangst aan het arrangeren met een supergrote pikzwarte, precies aangebrande cake, en blond bier. Zeer aardige mensen waar ik om 19.00 uur mee aan tafel ga voor een diner. ZO…. Dat heeft gesmaakt zeg, Fransen kunnen toch erg goed koken. Toch weer zo'n 2,5 uur samen aan tafel gezeten om die 5 gangen op/en in te nemen. Ik ga vanavond eens wat eerder de mand in, want morgen staat de (vermoedelijk) langste etappe te wachten, 35 km.

1. Jaap bassist:
    1 juli 2017
    nou zonder ontbijt weg jack tis wel goed voor het slakken van je lichaam hoor maar als je nog een stevige wandeling moet ondergaan dan is een goed ontbijt wel belangrijk he
  2. Rien:
    2 juli 2017
    Mooi verhaal afgesloten met een schitterend doorkijkje.
  3. Elko:
    2 juli 2017
    zo.n flesje wijn is zo leeg maar wel lekker