Overnachting in een Klooster….

3 september 2017 - Sobrado, Spanje

Dag 110 : Friol – Sobrado dos Monxes 28 km (Totaal 2653 km)

Was alwéér wakker voor de wekker, en nog stikdonker buiten. De markeringen op deze variant zijn slecht aangegeven, en had dus besloten om maar bij daglicht te vertrekken, om foutlopen te voorkomen. Dus maar naar het nieuws en weer gekeken op de kleine televisie op mijn kamer. Regen en onweer zat er aan te komen, dus mijn humeur werd weer even verstoord. Toch viel het goed mee. De hele dag mooi weer geweest, maar nu (19.23 uur) regent het maar weer eens. Ook op deze dag veel hondengeblaf, en een zeldzaam verschijnsel. In een gehucht was een oud vrouwtje de was aan het doen in zo’n oude wasplaats waar continu vers, koud schoon water uit de natuur doorheen stroomt. Heb haar vastgelegd op de foto. Vandaag weer bijna de hele etappe alleen gelopen, maar ongeveer 6 kilometer voor Sobrado, voegde de Camino del Norte , waar ik in Villaviciosa van af ging, zich hier bij de Camino Primitivo. Vanaf dat punt zag ik weer meer pelgrims op mijn pad, maar het is gelukkig al een heel stuk rustiger dan in begin augustus. Heb juist mijn slaapplaats geregeld in hartje Santiago voor dinsdag en woensdag. Deze nacht slaap ik in de alberque van een klooster, het allereerste cystijnerklooster van Spanje. Best wel een indrukwekkend bouwwerk, maar wel onderkomen, koud, en grauw. Ga nu een pelgrimsmenu verorberen en dan slapen. Morgen weer een lange etappe..
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rien:
    3 september 2017
    Net thuis van de foodstoet op de kiek. Leek wel een pelgrim meeting ;)
    Eerst weer jouw belevingen gelezen. Top hoor.
  2. Jaap bassist:
    4 september 2017
    hey die jack mooie foto,s van het klooster
  3. Tonny en Lisette:
    6 september 2017
    Hoi Jack alweer even geleden mijn Reactie ,ik kan alleen maar zeggen dat ik bewondering heb voor jou , wie doet het je allemaal na ?
    Je hebt al wel zeer mooie foto's gemaakt , je zou ook een goede fotograaf zijn
    Nou Jack ik duim voor je dat je reis nog voorspoedig verloopt , en kijk regelmatig op je site !! Grt Lisette ‍♀️‍♀️
  4. Ernst van Schaik:
    7 september 2017
    Mooi klooster Djek, lijkt wel un bietje op het markiezenhof