Rustdag ??, vergeet het maar…

27 juni 2017 - Tours, Frankrijk

Dag 42

Zo eind mei, kwam ik erachter, dat mijn Dazer, een elektronisch kastje op batterij, met een ultrasoon geluid, om gruwelijk gevaarlijk grommende onden op een lopen te laten zetten, kapot was. Toen ik bij Yves en Marléne was, hadden we samen gezocht naar een vervanger, maar dit artikel is niet te verkrijgen in Frankrijk. Er was dus maar een oplossing, een nieuwe Dazer bestellen bij de outdoor winkel waar ik die heb gekocht, en dan poste restante op laten sturen. Alleen was het moeilijk te bepalen, naar welke plaats?? Het is bekend dat de Franse post nogal onregelmatig te werk gaat, dus had ik een marge ingebouwd. Natuurlijk kwam dit pakketje eerder aan in Châtellerault dan voorzien. De 16e juni werd het afgeleverd op dat postkantoor. Na 14 dagen sturen ze het onverwijld terug. Die 14 dagen zouden a.s. vrijdag voorbij zijn, en zaterdag kom ik aan in Châtellerault. Dus deze rustdag is helemaal in beslag genomen door het treinen van Tours naar Châtellerault, en terug, om het pakketje op te halen. Ik stond al om 9 uur op het station, maar mijn trein ging pas om 12.28 , en terug om 17.51. Het is niet te vergelijken met de spoorwegen in Nederland. Wel heb ik iets bijzonders ontdekt. Het viel me op, dat de treinen in Frankrijk, niet dat keboem – keboem – keboem geluid maken als bij ons. Ik heb ontdekt hoe dat komt. Hier hebben ze de railsen aan elkaar gelast, dan heb je dat geluid niet meer. Kan ook niet met die supersnelle T.G.V. Lekker interessant eej??. Maar goed. Bij terugkomst in Tours, bleek dat het hier had gegoten. De straten stonden op veel plaatsen nog blank, en de takken en blaren ( lekker bergs, ) lagen bezaaid. Dit had ik dus gemist. Eerst nog even naar mijn slaapadres, om daarna weer op restaurant te gaan. Vanavond was het een wokrestaurant, en het was erg goed. Ik krijg wel eens de vraag (van 2 broers uit Berrege) waar de foto’s zijn van de dames op mijn pad !!! Ten tweede, eigenlijk vind ik het best wat ongegeneerd om zomaar foto’s te maken van elkeen, en ten eerste, vergeet ik dat gemakkelijk.Zo nog wat voorbereidingen treffen voor de volgende etappe van morgen naar Sorigny. De eerstvolgende “rustdag “ is pas over 17 dagen in Bordeaux, maar ik loop nu weer wel met een veiliger gevoel door de nieuwe Dazer. Mocht er zo’n gruwel van een hond op mij afkomen, dan druk ik snel een paar keer op de knop, en dan hoort dat beest keihard weg te rennen op zijn achterpoten, met de voorpoten in zijn oren…..

1. Sonn Franken:
    27 juni 2017
    hmmm twee broers uit Berrege hé? Wat een onverlaten, de schobbejakken, om jou zomaar aan te zetten tot het schieten en vangen van bevallige deernes op de gecvoelige plaat en die dan ok nog 's te delen met de wijde wereld door het doorsturen, toezenden, mailen en nog posten ook nog. Ik zou aangifte doen tegen deze twee ongure sujetten die vast niets goeds in de zin hebben... Neee, driewerf NEEN Ome Sjaak, gij zijd op pelgrimstocht en dient u overeenkomstig devoot te gedragen. Moge 't licht schijnen op uwen weg, de vlindertjes fladderen, de vogeltjes magistraal kwelen, en de gastronomische nediensters uw paden vullen met wijn en gerstenat opdat ge de kwalen en pijnen van uwen monsterachtige tocht spontaan vergeet en achterlaat. Hoezee en avé, voort met de geit, uhh... hond, uhh nee die zijn immers voort gehold, ik bedoel dus,... voort met uwen voeten, op mars naar Lisboa, dat ultieme doel waar de bevallige deernes in veelvoud u zullen ontmoeten, begroeten, bedienen en al wat voort mag volgen uit uwen driestdappere voettocht.
  2. Co Weezenbeek:
    28 juni 2017
    Jaak niks van aantrekke kulleke, gewoon foto`s trekke van mooie mokkels. Wij wille ok wel `s wat anders zien dan kattedraale en landschappe :-)
  3. Jaap bassist:
    28 juni 2017
    hahahaha ja dat is te hopen jack dat hij op z,n achterpoten weg loopt met voor poten in z,n oren
  4. Elko:
    28 juni 2017
    we horen wel van jou wanneer het leuterig is