Titelloze Dag zonder Titel….

23 augustus 2017 - Oviedo, Spanje

Dag 99 : Rustdag in Oviedo 7 km (Totaal 2365 km)

Om 9 uur moest ik buiten zijn, en om 12 uur mocht ik weer naar binnen. Dat heb je in een alberque als je daar een rustdag neem. Maar goed, eerst de berg af voor mijn ontbijt. Oviedo is gebouwd op een behoorlijke berg, dus het is hier dan ook klimmen en dalen. Na mijn ontbijt op m’n dooije gemak naar de Decathlon winkel, gelukkig hier in het centrum, voor een nieuwe regenjas. Heb nu maar een goedkope genomen. Een echte kwaliteitsjas schaf ik van de winter weer wel aan. Ik heb echt geluk dat er hier een outdoor winkel is, anders zou ik de komende dagen problemen krijgen in de bergen. Ook nog een supermercado gezocht, want mijn scheerschuim raakt op. Heb nu weer genoeg tot thuis. Heb de drie uur dat ik niet in de alberque kon zijn, dus maar wat door de stad gewandeld, en daarbij ook nog een overdekte markt bezocht waar ze alleen maar vis- vlees- en groente/ fruit verkopen. Een aparte leuke sfeer hangt daar. Daarna nog naar de kathedraal geweest voor een originele stempel, en zit nu maar weer in een bar dit verhaal te schrijven onder het genot van …..uhhh. Toen was het 12 uur geweest, dus weer naar binnen om bezig te zijn met de komende etappes, want het zware werk zit er langzaam aan te komen. Vandaag heeft de zon zich totaal niet laten zien, dus was het wéér een kille grijze dag met net 18 graden en een wind vanaf de oceaan, die ook niet warm is. Kortom, het weer was wéér niks hier. Morgen maar snel verder. Dat was effe renne.. Door de avondgezelligheid de tijd vergeten. De alberque sluit om 22.00 uur. Net binnen om 21.56 uur. En een goed gevulde maag van een prima Italiaans restaurant. Tot morgen.

1. Rien:
    23 augustus 2017
    Stoppen met scheren dan heb je jouw jasje er zo weer uit.
  2. Jande Quelery:
    Kunst ... wat een huizen pff .. Gr Jan
  3. Jaap bassist:
    24 augustus 2017
    jazeker mooie gebouwen daar laten ze de oudheid nog intact hier bij ons slopen ze alles
  4. Co Weezenbeek:
    prachtig