In de vlakke zon....

17 juni 2017 - Étampes, Frankrijk

Dag 32 : Arpajon - Étampes 28 km ( Totaal 758 km )

Gisterenavond zag ik nog de temperaturen op de meteo voor de komende dagen. Vandaag 31 graden, zondag 34, en maandag 35 graden. In de nachten 20 graden. Nou kan ik best wel wat hebben wat dit betreft, maar ik denk dat ik de wekker de komende dagen af laat lopen op een tijd dat jullie nog onder oewwe donsdek leg. De etappe van vandaag was gedeeltelijk door een zeer steil bos met enorme keien. Hier had ik gelukkig wat schaduw, maar mijn pad liep ook over de topper van de heuvels, waar alleen maar gewassen groeien, en verders helemaal geen énkele boom voor wat schaduw staat. Dit was gedurende een km. of 12, direct in de vlakke zon, terwijl de schaduwtemperatuur 28 graden was. Ik denk dat mijn Spaans bloed mij geholpen heeft, want ik heb het gered. In Boissy stond een aardige dame mij precies op te wachten op mijn pad. Zij woont aan de route, en zag mij aankomen. Ze vroeg mij binnen te komen voor een kom koffie, en daar ging ik op in. Zo zit je potseling bij een wildvreemde in huis te praten over de camino. Zij heeft dit eerder ook gedaan, vandaar deze spontaniteit van haar. Na de koffie zonder suker, weer vrolijk verder. Ben nog door het gehucht St. Sulpice gelopen waar een behoorlijke grote eglise staat. Heel apart voor een gehucht. Na zo goed als 28 km was ik blij dat ik er was. Eerst een bar opgezocht en binnen gaan zitten om wat te drinken. Zit nu op een prima slaapplaats, speciaal voor pelgrims. Net bij de Japanner gaan eten, maar met die stokjes kan ik beter drummen dan eten….. Wat een gegoogel met die dingen…. Niks voor mij.

1. Margreet:
    18 juni 2017
    Bloedverziekend heet, niet gezond om zo te lopen. Vroeg beginnen is heel verstandig.
  2. Hetty:
    18 juni 2017
    Inderdaad niet gezond, ben het helemaal eens met Margreet. Lekker vroeg in de ochtend starten is het beste wat je kan doen. Heb veel bewondering voor je uithoudingsvermogen hoor. En ook ik geniet van je verhalen, ontmoetingen en belevenissen. Buon Camino
  3. Piet, je weet wel:
    18 juni 2017
    Beter laat dan nooit Jacq, heb nu de site van Hetty doorgestuurd gekregen en kan vanaf nu op de hoogte zijn van je uitspattingen met vreemde dames die je op staan te wachten, maar kortom petje af voor je prestaties tot nu toe, veel sterkte de komende tijd, met veel schaduw.
  4. Ernst van Schaik:
    22 juni 2017