Waddun omweege ammaal….

8 augustus 2017 - Pobeña, Spanje

Dag 84 : Bilbao - Pobeña 31 km (Totaal 2024 km )

Vandaag begin ik eens niet van, ontbijt, berg op en berg af, ver, mooi, warm, koud, nat, maar deze dag had wel al deze ingrediënten. Om 5 over 7 buiten, en ruim 5 uur later verstomde het stads/verkeersgeluid van Bilbao. Deze langwerpige stad in een vallei richting oceaan, bleef maar duren, om aan te ontkomen. Ik heb bij vertrek de route gekozen met de alom bekende gele pijlen, die jou naar Santiago de Compostelle leiden. Maar die knuppels, die die route samenstellen, voegen tegelijkertijd ook een aantal alternatieve paden toe op de borden, maar ook op mijn gpx- bestanden, voor de gps. Dus met al da gewirwar, heb ik vandaag weer maar eens onnodig 4 km téveel gelopen. Zo’n driekwart kilometer voor de eindstreep voor vandaag, begon het maar weer eens te stortregenen. Nu waren de weergoden Met mij, want, , ik Moest schuilen…in un toevallig passeerend kefeeke, waar ze bij binnenkomst, Pink Floyd draaide, en daarna nog meer meziek van mijnne smaak. Stikgevaarluk, want ik zou zo vanwege die muziek kunnen blijven plakke, maar, mijn ijzersterrukke wil zeej……komop Jacobus, Up, pak diejje rugzak op oewwe rug, en lop verder. Ik luisterde, en deej da dan ok. Aangekomen bij de pelgrimsherberg weer inschepen, en ……ben gelukkig weer terug aan het water, en weg uit de grote stad. Déze avond viel nog gezellig uit, door dat pelgrimsmenu in het restaurant, in combinatie met andere pellegrims, die ok eel blij waren….

1. Rien:
    8 augustus 2017
    Sterke Jacq. Goeie discipline!
  2. Michel van loon:
    9 augustus 2017
    Wa kunde gij lekker vertellen
  3. Leenders Theo:
    9 augustus 2017
    Hoi Jack, ge ed in da cafeeke wel stiekem mee zitten trommelen op de muziek natuurluk.
    Maar de ge een ijzersterke wil ed da blijk wel me di blikske om.
  4. Huguette en Andre:
    9 augustus 2017
    Wij hebben niet zon sterke wil we zouden blijven plakken gr Andre en Huguette
  5. Jaap bassist:
    9 augustus 2017
    ja jack luister maar goed naar je zelf he dan kom je er wel , dat ze die oude paden nog laten liggen daar he daar heeft heel vroeger wel wat afgespeeld denk ik