Voor de 2e keer in Santiago de Compostelle….

5 september 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Dag 112 : Pedrouzo – Santiago de Compostelle 23km (Totaal 2715 km)

Mijn ogen opende zich langzaam en zag het daglicht door de spleten van de luiken. Dit klopte niet. Had de wekker wel op de goede tijd ingesteld, maar er stond een verkeerde dag bij. Daarom liep die niet af. Snel opgestaan, recht naar de bar voor het ontbijt, en daarna weer op pad voor de laatste etappe naar Santiago de Compostelle. Onderweg nog een aantal bekende pelgrims ontmoet, maar mijn tempo was weer hoog, en liet dus iedereen achter mij. Om 13.45 uur, arriveerde ik bij mijn pension in Santiago, op nog geen 100 meter achter de kathedraal. Een superplek, ook weer tussen de restaurants en bars. Bij aankomst mij eerst geïnstalleerd de kamer, daarna een biertje met een bocadillo. Op zoek gegaan naar het kantoor voor de pelgrims om een Compostelle, een officieel document. Ik liep eerst naar de plaats waar dat kantoor 5 jaar geleden was, maar ze zijn inmiddels verhuisd. Aan het einde van de middag vond ik Magdalena weer, en hebben we samen de tijd nog doorgebracht tot laat in de avond.