Bombeiros, nooit meer….

6 oktober 2017 - Minde, Portugal

Dag 143 : Fátima -Minde 18 km (Totaal 3309 km)

Zoals elke wandeldag, de gps weer opgestart, en die liet mijn eerste stappen zetten over de kruisweg, om zo Fàtima weer te verlaten. Gelukkig, want al die drukte daar is niet aan mij besteed. Het was maar een korte etappe vandaag, en dat kwam goed uit want het was rond een uur of negen al rond de 26 graden met bijna geen wind, en dat is dan toch best zwaar lopen in deze lichte bergen. In Minde is er niets om te slapen, behalve de Bombeiros, dat is bij de brandweer, en gratis. Toen ik daar arriveerde was ik pelgrim nr.2 en kort daarna kwam nr.3. Het is een flinke zaal, dus lekker veel plek, en lucht. Beneden is een bar en daar dus wat gaan drinken, en daar aan de praat geraakt met een Italiaan uit Italië. Na een tijdje terug naar boven naar mijn matras, want het is daar niet anders, kreeg ik de schrik van mun leve. Eel die zaal lag vol… verschrikkelijk..wééhhh.. Nu heb ik echt mijn zakken vol van de camino.. Dit is de laatste keer, en helemaal niet erg, want heb inmiddels mooie plannen gesmeed voor volgend jaar en de jaren daarop, dat is gaan wandelen op eilanden zoals Madeira, en de Canarias, Malta, Sardinië, Corsica, Cyprus, een aantal Griekse eilanden, en nog veel meer, en dié traditie wil ik verder voort blijven zetten met een kleinere rugzak, en dat dan ook in combinatie met mijn muzikale bedrijvigheid. De komende dagen heb ik bij pensions geboekt, en in Lissabon bij een particulier adres in het hystorische centrum. Kga nu een restaurant opzoeken om de inwendige mens weer te versterken voor morgen, en dat is goed gelukt…. Good food…met een aardige bediening, en prima wijn. Zag trouwens net op het nieuws hier dat er weer enorme bosbranden zijn rond Ansião, waar ik pas ben gepasseerd.

1. Co Weezenbeek:
    6 oktober 2017
    haahahhahahahaaaa
  2. Rien:
    6 oktober 2017
    Holadiee....
  3. Jaap bassist:
    7 oktober 2017
    hey die jack ja je slaapkamer is nog nooit zo vol geweest denk ik , wees maar blij dat je net aan die bosbranden voorbij bent