Hoog(s)tepunt van deze Camino…..

28 augustus 2017 - Berducedo, Spanje

Dag 104 : Campiello – Berducedo 30 km (Totaal 2487 km)

Deze dag belooft de mooiste etappe te worden van deze hele camino, maar dan moet het weer meewerken. Er zijn 2 route's. De hoofdroute, en de variant die alleen gelopen kan worden met goed en open weer. Bij slecht weer zie je zo hoog toch niks, er is ook geen bescherming tegen regen en met onweer is het hier levensgevaarlijk. Maar de weergoden waren precies op deze dag goed gezind, en dat resulteerde dan ook in de mooie foto’s die ik heb kunnen maken. Vanaf 600 meter begon deze etappe met een lichte daling, om vervolgens te stijgen tot 1291 meter met fenomenale uitzichten. Op het overgrote deel van de etappe was helemaal niks te verkrijgen, maar op een punt waar de hoofdroute en de variantroute weer samenkomen zat een Spanjaard met een tafel wat drank te verkopen. Dus voor ons een uitgelezen moment om wat te rusten en te drinken. Vanaf dit punt was het nog ruim 2 uur lopen tot het eindpunt van de etappe. Ook op deze dag weer samengelopen met Magdalena. Ze is heel aardig, maar kan niet zo goed tegen alcohol. Dan verander ze nogal. Ze heeft ook al heel veel gereisd, altijd alleen, en zoals ik al eerder heb geschreven ondoordringbaar. Ze wil ook niet dat ik een foto van haar maak, want ze weet dat ik deze blog heb, en is daar ook niet geïnteresseerd. Dus jullie vragen om een foto van haar kan ik niet inwilligen, al zou ik dat graag doen. Maak wel foto’s van de route, met haar erop als ze voor mij loop. Waddun moeilik mens eigenluk… La mar doen. Als het goed is arriveren we over 1 week in Santiago de Compostelle.

1. Jaap bassist:
    29 augustus 2017
    hou vol jack je bent er bijna he
  2. Jande Quelery:
    schitterend ! gr Jan
  3. Han:
    30 augustus 2017
    Jullie zijn lekker bezig jack.
    Nog een weekje slechts en dan heb je hem al 2 keer gelopen.
    Petje af hoor.
  4. Cees en Judith:
    30 augustus 2017
    Wat een PRACHTIGE foto's!! Echt schitterend die natuur, de uitzichten en ook die paarden helemaal vrij, heel gaaf gezicht!
  5. Co Weezenbeek:
    Prachtig
  6. Ernst van Schaik:
    31 augustus 2017
    Djek, wat prachtig daar. Ik geniet van je manier van schrijven. Precies zoals je bent. Petje af voor je prestatie. Maar die ene foto, die mis ik, en vele anderen ook. Zeg maar dat ze net zo beroemd wordt als de Sloveense echtgenote van Trump