De laatste 1000 kilometer…..

31 augustus 2017 - Baleira, Spanje

Dag 107 : A Fonsagrada – Cádavo Baleira 26 km (Totaal 2564 km)

NIET te geloven, geen regen!! Maar wel wat bewolking en mist, dat in de loop der uren verdween met een veel te lage temperatuur van 16 graden. Heb heel de etappe met de regenjas gelopen tegen de lage temperatuur. Om 5.50 uur ging de wekker af, zodat we goed op tijd konden vertrekken aan een etappe van 26 kilometer. Na ruim 12 km pas de eerste bar voor een koffie met een bocadillo. 7 km verderop was het tijd voor een pilske, en bij aankomst in de alberque, waren we dus weer gearriveerd. Volgens de berekeningen heb ik vanaf vandaag nog ongeveer 1000 km voor de boeg tot het einde van deze camino. Morgen is de route naar Lugo, waar ik afscheid neem van 2 Spaanse vrouwen die naar huis gaan. Heb toch een foto kunnen laten maken van ons allen in een restaurant . Links van mij is Magdalena, met da glas gele liemmenaajje…Daarnaast de 2 Spaanse vrouwen die naar huis gaan. Maaar…deze avond heeft 1 van deze leuke Spaanse dames tijdens een nogal wilde uitleg een glas rode wijn omgestoten die….precies over mijn witte korte broek uitstroomde. Nou…. Je kan wel raden wat voor een feest dat werd. Ik kon er ook wel om lachen, want ik wist dat het wel goed zou komen. Na aankomst in de alberque moest zij die broek hebben, en na wat toverkunsten kreeg ik hem weer schóón en droog terug. Alwéér waddun uisouwwe… Kga slapen. Morgen naar Lugo.

1. Rien:
    31 augustus 2017
    Nu wordt het aftellen. De laatste 1000 km.
    Met die routine die jij intussen hebt opgebouwd. Peulenschil!
  2. Jaap bassist:
    1 september 2017
    hey die jack leuke dames vroeg ze toch niet gelijk om je korte broek hahaha , ja de laatste lootjes
  3. Jande Quelery:
    Leuk verslag Jack .
  4. Han:
    1 september 2017
    En je hebt foto en nu nog slechts 1000 km, voor jou een peulenschil in deze vorm die je nu hebt.
    Gaat prima zo. ..