Voor de late(re) lezers…..

8 oktober 2017 - Santarém, Portugal

Dag 145 : Arneiro das Milharicas – Santarém 22 km (Totaal 3351 km)

Ik heb er alle begrip voor, dat je na 40 X bekant dezelfde verhalen denk, ik lees niet meer, en kek af en toe nog eens naar een foto, maar toch nog een keer een herinnering voor de lezers, die de eerdere oproep hebben gemist, om op zondagmiddag 29 okketober in pilske te vatten bij de Grote Slok in Berrrege rond een uur of 4. Meld oew eigge aan of ge kom, of nie… om wa bij te prate over deze Camino, of oewwe kepotte fluitketel. Deze stralende dag werd weer gevuld met mooie vergezichten, en jagers met hun jachthonden op m’n pad, die de geweren aan het laden waren om un kenijntje in de pan te krijgen voor vanavond. Santarém is ook weer een middelgrote stad met een klein oud centrum én een schitterend uitzichtpunt op 130 meter hoogte over de wijde omgeving met aan de voet de rivier de Taag, die ik vanaf morgen zal blijven volgen tot in Lissabon. De naam van dit uitzichtpunt is Portas do Sol…. De poort naar de zon. Net terug van het restaurant, op m’n kamer met de tv aan…. Alerta.. hele dorpen worden geëvacueerd door de hevige bosbranden nu bij Coimbra, waar ik ook ben gepasseerd.. De lucht was vandaag nog stééds gekleurd door de brandwolken.

1. Rien:
    8 oktober 2017
    Nou Jacq, meestal schrijf ik wel iets maar moet gaan zoeken naar woorden.
    Ik volg je wel elke dag.
    Tot de volgende.
  2. Michel van loon:
    9 oktober 2017
    Ik kijk iedere dag of er een stukje van de reisroute erop staat.Ik vind het een stukske ontspanning Net of ik op vakantie ben .Jij doe het ook op een leutige manier af en toe op z'n bergs (dat is leutig)Ga zo door Ik zal het ook wel missen straks als je thuis bent.Maar ik geniet nu nog van je reisverslag.OUDOE!!!!!
  3. Arie:
    Ik kom ok.
  4. Leenders Theo:
    9 oktober 2017
    Hoi Jacq, volgen doen we je wel maar geven niet elke dag antwoord.. en we zijn er ook eventjes tussenuit geweest, ons eigen Blokske om.. Volgens mij had ik me al aangemeld maar voor allezekerheid wij komen met z’n tweeën.
  5. Jos en Lianne:
    9 oktober 2017
    Hoi Jacq, ook wij lezen je verhalen bijna elke dag, en anders lezen we 2 verhalen op 1 dag. Je verhalen vervelen geen moment. Helaas kunnen wij de 29e oktober er niet bij zijn. Wij zijn dan ons blokse om begonnen naar Indonesie.
  6. Jaap bassist:
    10 oktober 2017
    ik zou maar opschieten jack want de bosbranden komen je achterna lijkt wel