Heb vandaag een lijk gezien…

20 september 2017 - Vila do Conde, Portugal

Dag 127 : Rustdag in Vila do Condé, km's, bekant niks (Totaal 2996km)

Eerst lekker uitgeslapen en daarna gelijk naar de bar voor het ontbijt. Het is een mooie, zonnige en warme dag. Vandaag een beetje rondgelopen in de omgeving en natuurlijk ook de waterkant. Ben begonnen langs het zeer oude aquaduct, dat indertijd het klooster van water voorzag uit de bergen verderop. Aangekomen bij de enorme kerk van dat klooster, zag ik de deur openstaan, en ging naar binnen om te kijken hoe het er uitziet. Er zaten twee mensen op de voorste bank, met naast hun…. een echt dooi lijk met een doorschijnend laken eroverheen, op een tableau voor het altaar, omgeven door brandende kaarsen. Ik kon de overleden vrouw dus goed zien, en bij de entree van de kerk hing een foto, met alle gegevens over de overleden vrouw. Zeer aparte begrafenis hier. Daarna de berg afgezakt naar de waterkant, en deze gevolgd tot ik een camper passeerde met een Nederlands kenteken. Daar even een praatje gedaan in mun eigen taal, was best vreemd!!. Doorgeslenterd naar een restaurant op het strand voor een tonijnsalade meej gele liemmenaajje, en zo langs een fort weer terug naar de haven waar ik nu dit deel van het dagverhaal zit te schrijven. Straks maar weer een restaurant bezoeken slapen, en morgen weer verder naar Matosinhos. Wat een saai leven eej…