1000 km van Santiago….

19 juli 2017 - Moustey, Frankrijk

Dag 64 : Mons – Moustey 21 km (Totaal 1556 km)

Ik kan oe vertelle ,,,, die bone van gisteren ebbe geolpen nór…. Dus daar zitten die kool ie draten in. Ben gestart zonder ontbijt, want daar was helemaal niks en noppes, en heb gelòpen als een kievit. Heb zelfs een paar pelgrims ingehaald, die al waren vertrokken toen ik nog op bed lag. De route was vandaag weer bos- bos – en nog eens bos, maar dat is de Landes. Op een gegeven moment moest ik de péage snelweg onderdoor naar Bayonne, en zag daar een verkeersbord staan met een vermelding van de Spaanse stad San Sebastian, waar ik over een paar weken zal passeren. Spanje komt dus erg dichtbij. Tijdens het lopen dacht ik van…. Vanavond cassaulet eten…?? Tot ik in de plaatselijke epicerie kwam en daar niet dat goeie merk William Saurin zag staan. Daarna werd het een kebabschotel in het restaurant ernaast. Wat een hels leven heb een pelgrim toch eej !!!. Hier op de hoek bij de eglise, staat een stenen zuil met de 1000 km tot Santiago. Maar via welk pad wordt dat berekend?, er zijn zoveel paden daar naartoe. Zo… buik gevuld, sebiet gaan de rolluiken weer omlaag, en morgen weer zuidelijker. Ik spring lekker van dun ak opde tak eej ☆

1. Rien:
    19 juli 2017
    Blij voor je dat het weer as vaneiges ging ;)
  2. Han:
    20 juli 2017
    Je hebt gewoon een paar mindere dagen gehad. Das niet erg jack dat zien we dagelijks in de tour.
  3. Sonn Franken:
    20 juli 2017
    Ge mot 's bij de lokale uitbener 'n pontje g'akt vrage, bij de supermarche n potje bruine bòòne en da in n panneke late pruttle totte g'akt klaar is. En da lekker meejun stokbròòdje naar binnen werreke.. Let op, ge mag mee oew bròòdje lekker soppe n'or. Da's ok goe vor de kóóliedraattuh. Vor de n'onger ok nog. Dèèro n lekker wijntje bij en ge ken nogges stikstééngoed slape n'ok. Oh ja, nog 'n bericht van thuis-ouw-achterblijverse-zake... ik zet nog fanatiek elke week oew ééle weekverslag meej al oew fotoos onlaainn op http://www.bozinbeeld.nl want dan kenne de mense die jouw blog nie kenne vinde éél jouw avontuur blijve vollege. Me zijn bij tottemet week 9, oftewel dag 63.

Allé Sjaak, kul, sliptie botte voort zou'k zegge en uppelakee naar die Spaanse Grens.

de groente, snietzels en pilskes (da zijn same éél veul koolliedraatuh)

Ome Sonn
  4. Co Weezenbeek:
    prachtige bosse Jaak
  5. Ernst van Schaik:
    20 juli 2017
    Veul spegettie is ok goed Sjaak
  6. Elko:
    20 juli 2017
    ik heb echt met jou te doen wat is het leven van een pelgrim toch slecht
    maar ook heerlijk om over te praten als je weer terug bent.
    mia is na een geslaagde opratie op genomen voor revalidatie in Etten-Leur
    het gaat goed met haar.