KOOLhydraten dus …

18 juli 2017 - Belin-Béliet, Frankrijk

Dag 63 : Le Barb – Mons 22 km (Totaal 1535 km)

Na mijn geklaag gisteren, kreeg ik gelijk wat informatie over het opknappe van de kediessie. Vandaag moet ik wéér zelf koken, en heb maar weer een blik cassaulet gekocht. Daar zitten witte bonen in, en ik denk (??) dat daar dan ook die befaamde koolhydraten in zitten. Én 1 banaan en ene appel gekocht, want dat klopt wel, ik eet te weinig fruit. (Was ik nou maar in Kwidamme!). Vandaag veel bos gehad, met soms wel erg dichtbegroeide paden. Op een gegeven moment was het pad opgegaan in de overwoekering van de hoge varens, gras, en stiekem verscholen distels met venijnige stekels, die mooie gravures hadden gemaakt op mijn inmiddels aangedikte en mooi gebruinde bééne. Met behulp van de gps, kon ik het pad weer terugvinden. Hier regelmatig de erreme en beene gecontroleerd op teken. Gelukkig geen ene gezien. De bereikte 36 graden maakte het lopen behoorlijk zwaar, maar…wat zie ik daar!! ,gelukkig een baar. Snel nu maar eens een frisse tonic naar binnen gegooid, en toen nog een. Bij aankomst in de gite, eerst weer dat ritueel afgewerkt en s-avonds die lekkere bonenschotel natuurlijk naar binnen gegooid. Toen begon het buiten zowat te stormen, en de lucht werd helemaal groen. Niet veel later een hoop gebliksem en gedonder, keiharde regen, gevolgd door hagelbollen. Volgens de meteo krijgen we vannacht nog meer. Deze gite staat in het bos, dus een beetje spookachtig allemaal.

1. Jande Quelery:
    19 juli 2017