Voor de 2e keer in Ostabat….

26 juli 2017 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Dag 71 : Bergouey – Ostabat 27 km (Totaal 1731 km)

Om 6.30 ging de wekker, om 7.09 liep ik buiten, wel zonder ontbijt. Toch fris en goed gehumeurd weer de bergen op, en de dalen in. Ultiem wandelweer en prachtige vergezichten op deze etappe, waarbij ik op een bepaald punt mocht gaan klimmen naar 341 meter. Pas in Saint Palais was er wat te eten en drinken, dus het werd rond half elf voor m’n ontbijt. Had hier totaal geen last van, denk dus dat de kediessie wel in orde is. Zo'n 4km voor het eindpunt, passeerde ik Harambeltz. Daar staat een bijzonder kerkje wat me erg bekend voor kwam. 5 jaar geleden liep ik mijn eerste camino naar Santiago de Compostelle, en toen via Le Puy. Die route kwam ook hier uit, vandaar dat bekende gevoel. Natuurlijk is dus het eindpunt van vandaag ook bekend, want het is nu dus de 2e keer dat ik Ostabat te voet bereik en daar overnacht. 5 jaar geleden werd Hetty, die toen samen met mij liep, precies in deze plaats 50 jaar. Het restaurant waar we toen hadden gegeten is helaas vanavond gesloten, maar ben er wel even binnen geweest want de deur was open. De bar/epicerie was gelukkig wel open en daar op het voor mij bekende terras met wifi deze weblog wat bijgewerkt. Effe terug naar de gite om wat info te vergaren. Deze gite zit inmiddels vol, en de gezelligheid neemt ook weer toe. De eigenaar bood een aperitief aan, en de 10 gasten voor deze nacht, dronken een fles Port, en Muscatwijn leeg. Ga zo eten bij de bar/epicerie, want die koken ook voor pelgrims. Evenals mijn petit-dejeuner voor morgenochtend.

1. Han:
    27 juli 2017
    Zo jack. Met de konditie zit het wel weer ok.ook je zelf portret is gelukt. Daar kan je zelf op zien dat je wel op een goed gewicht zit.
    Maar s.avonds op het terras met zn allen met goed eten en een wijntje is wel lekker hoor.
    En morgen eerst weer een ontbijtje komt wel goed.
    Loop ze he.
  2. Tom:
    27 juli 2017
    zo vliegende schapen.......die motte tellen slaap je zo
  3. Henk Franken:
    1 augustus 2017
    Nie teveul fotookes van die schapkes plaatse Jack. Ons geitje wor 'n bietje onrustig eb ik g'oord... :-)