As un Reket…..

21 augustus 2017 - Pola de Siero, Spanje

Dag 97 : Sebrayo – Pola de Siero 35 km (Totaal 2348 km)

Gelukkig sliepen die rumoerige Spanjaarden met hun grote be… mond nog. Had mijn wekker weer om 10 voor 6 af laten lopen. Ik begin er precies aan te wennen, dat vroeg opstaan. Had mijn rugzak gisterenavond al grotendeels geprepareerd, dus was ik snel weg. En weer in het donker, en nu echt donker, want dit gehucht ligt in de wildernis, dus weinig tot eelemààl gin lantaarns, en dat maakt het weer speciaal. Na ongeveer 1,5 uur in Villaviciosa een bar binnengestapt voor mijn ontbijt. Dit keer eens een bocadilla genomen met gebakken ei van 2cm. dik, en 2 koffie’s. Moest €3,00 betalen. Vanaf hier was het dalen en vooral klimmen geblazen. De gids die ik bij heb van deze camino Primitivo, bezit hoogteprofielen. Daar maak ik dan een foto van, zodat jullie dat tuis kunne volgen. Eigenlijk wilde ik volgens planning in Vega de Uppelepup stoppen, maar ik liep vandaag as in reket, dus liep die plaats gewoon door. De temperatuur liep wel op vandaag naar 31 graden, maar daar had ik weinig last van. Alhoewel het nu, 18.48 uur erg drukkend benauwd is. Zit dit verhaal in een café met airconditioning te maken, dus da ga wel, maar ga zo naar een restaurant om de inwendige mens weer te versterken. Klap..pats…boem…zeej diejje temperatuur tegen kun lijf..Remedie??... gewoon doorgaan. Ik heb hier weer eens een ouderwetse pelgrimsmenu mee mogen maken. De commercie speelt hoogtijdagen, maar voor mij vandaag dus niet. Voor €10,00 ..3 gangen menu, inclusief een volle fles wijn én goed voedsel. 5 jaar geleden was dat bijna dagelijks aan de hand. De tijden zijn veranderd.

1. Rien:
    21 augustus 2017
    Goed da jij je laat beïnvloeden door luidruchtigheid en je eigen plan trekt.
    Mooi verhaal weer en mooie foto's
  2. Ad:
    21 augustus 2017
    Als dat zo door gaat met die bergen Jacq, heb je straks de bolletjes trui.
    Weer een leuk verslag.
  3. Michel van loon:
    22 augustus 2017
    Ik zit ook in de donkerte dit te lezen Kon niet slapen en na het lezen van jou verslag ga ik het toch maar proberen.Het is nu 3uur en mijn bedje wacht.NOg een fijne wandeling en ga zo door met je leuke en gezellige verslagen en mooie foto"s Welterusten
  4. Jaap bassist:
    22 augustus 2017
    ja zeker donker daar jack , en ook weer een hele mooie omgeving veel klim en dal werk voor jou