Beland op m’n einddoel Lissabon…..

11 oktober 2017 - Lissabon, Portugal

Dag 148 : Alverca do Ribatejo – Lissabon 34km (Totaal 3452 km)

12 minuten voor de wekker af zou lopen om 6.00 uur, gingen mijn ogen spontaan één voor één open. De leste wandeldag, de leste etappe, vanallus zo’n bietje het einde van 5 maanden camino, en elke dag buiten zijn. Ik voel nu al, dat ik het ga missen, zou ook morgen gewoon weer verder kunnen gaan lopen, dag na dag. Voel me er ook zeer goed bij, gin kiespijn, gin oofdpijn, gewoon,,, eelemààl niks. De etappe van vandaag viel eigenlijk goed mee. Best veel rustige stukken gehad, alleen de vliegtuigen kwamen steeds lager over mijn oofd vliegen. Op een gegeven moment arriveerde ik opnieuw bij de Taag, en zag dat die hier wel kilometers breed was, met een gigantische brug. ( naar de overkant netuurluk, en terug). Wat eigenlijk toch óók nog wel apart is, dat ik in deze 2 miljoen inwoners tellende stad, ergens op un belleke druk, de deur gaat open, en heb een slaapplaats voor een week. Mooi is dat. Aan het einde van de middag docht ik, kga effe op het vliegveld kijken hoe laat volgende week mijn vliegtuig aankom, en weer vertrek, met mij erin. Witte wie ik toen per ongeluk tegenkwam op da grote vliegveld ?? Ge zal ut NIE geloove… Ze liep daar ineens… Hetty. Ik zeej, wa doedde gij ier ?? zo toevallig, en ze zeej, un week vakantie ouwwe, want mun pink mot ruste, na de operatie. Wij dus samen terug met de metro naar de stad, en lat ze nouw ok éél toevallig in hetzelfde straatje slapen as ik….

1. Rien:
    12 oktober 2017
    Petje af Jacq, ik en velen doen dat jou niet na. Het lijkt allemaal zo gewoon zoals jij het steeds omschrijft maar dat is het beslist niet.
    Geniet samen met Hetty nog van je overige tijd in Lisbia en goede reis terug naar het krabbegat.
  2. Jande Quelery:
    Mooi werk Jack . groetjes aan jou en Hetty , Jan Q
  3. Margreet:
    12 oktober 2017
    Fantastisch, mijn voeten zouden het al op dag 1 begeven. Complimenten hoor. En wat een mooie reis! Goed dat je een week voor liep op de bosbranden, het is daar verschrikkelijk. Welkom thuis weer in het krabbegat.
  4. Miranda (fruitsalon):
    12 oktober 2017
    Gefeliciteerd met je prestatie respect voor je . Wist je dat Máxima en Alex dr ook zijn
  5. Jaap bassist:
    12 oktober 2017
    hey jack geniet nog maar heerlijk in lissabon met z,n twee we zien je wel weer verschijnen in vlissingen
  6. Sonn:
    12 oktober 2017
    Beste Sjaakivics, k'eb stikstéénmerakels genote van oew ver'aaltjes en belevinge. Kmot oe ok kompliementeerugh meddoe fotookes, wadde mooiuh plaatjes ware da. Doe d'oe eige 'n plezierke. Zoek 's op waar de Skoorpiejuns da laaiff optreeje adde in Lisboa. Pragtigallemagtug mooie gève entoeraasjuh dèèrro. Op de viediejo-opname ware d'r ok stikgève vrouwkes, ziede gij die ok in Lisboa? Enfin. beste maat... amoezeerdoe'eige dèèrr en tot snel wir in da Berregse ge'ugje. Hou de leut 'rin en heff bakke vol mee funnn. Tjeers en zo en ok agge mar leut et.
  7. Jos en Lianne:
    12 oktober 2017
    Hoi Jacq, Geniet maar lekker van je welverdiende vakantie in Lissabon en de groetjes aan Hetty. We zien en spreken elkaar vast wel weer ergens bij een lekker bluesmuziekje.
  8. Ernst van Schaik:
    Bedankt Jacq
  9. Co Weezenbeek:
    12 oktober 2017
    Eeej Jaak binnekort weer wel `n X koppijn `oor kulleke, want dan gaan me wit `s wa drinke eej
  10. Tom:
    12 oktober 2017
    Heeeeeeeeeeeee Sjaak ben je der al verrekt is Hetty dèèr,dèèrom is ze niet thuis, da zal de kommende nachten wa worre na 5 maanden allee tot de 29 oktober da mar en veul leut
  11. Elko:
    12 oktober 2017
    jacq we hebben genoten van jouw reisverslag de ervaring die jij opgedaan hebt zal heel je leven
    bij blijven en je nog vele uurtjes van na genieten voor dadelijk welkom thuis
  12. Huguette en Andre:
    12 oktober 2017
    We zullen je verhalen wel missen gefeliciteerd we zijn nu in Marbella voor vierdaagse wandeltocht van 20tot24km. Per dag we doen jou niet na Gr. Huguette en Andre
  13. Jan en Tilly van Eekeren:
    Hallo Jack,
    Natuurlijk van Harte Proficiat met het behalen van deze monster wandeltocht, ik doe het je niet na
    vaak genoten van je verhalen en prachtige foto's , nog een week genieten in het mooie Lissabon en
    een goede terugreis naar de Boutershemstraat.
  14. Dre en Rianne van der Sanden:
    12 oktober 2017
    Hoi Jacq, gefeliciteerd met het behalen van je fantastische wandeltocht. Geniet nog maar lekker samen met Hetty van een week welverdiende vakantie. We zullen je foto''s en verhalen gaan missen. Goede reis terug en hopelijk zien we je binnenkort weer een keer bij ons in Nispen. Groetjes van Andre en Rianne.
  15. Anita:
    12 oktober 2017
    Ha Jacq bedankt voor al jouw belevenissen te delen, met verhalen en foto's, geniet nog van een week Lissabon met Hetty. Wie weet in de grote Slok. gr jaap
  16. Paul Vandendael:
    13 oktober 2017
    Proficiat Jacq, je hebt het gehaald! Ik was rond 12 uur vandaag 12 oktober op het vliegveld van Lissabon tot 16u40, dan vertokken naar Frankrijk. So long kerel, en maakt het goed in Lissabon, geweldige stad!
  17. Jan Muskens:
    13 oktober 2017
    Gefeliciteerd Jacq, prachtige verhalen gelezen, het boek is bijna uit. Mooie foto's gezien, bedankt man.
    Nog een fijne vakantie, tot in Berrege.
  18. Anouk:
    :) peace is possible :)
    en laat t nu maar vliegen ;)
  19. Sjaak wiegmans:
    13 oktober 2017
    goed gedaan jochie, petje af.
  20. Tonny en Lisette:
    17 oktober 2017
    Hoi Jack gefeliciteerd ,je hebt hett toch weer maar eens geflikt ,top man ,en nu als grote verrassing Hetty ,nou jou voetreis niet naar Rome maar Lissabon is goed volbracht .
    Ik zal je verhaaltjes en mooie foto's wel een beetje missen .
    Goede reis ..........Tonny en Lisette 👍👍