Een blokske om in Parijs......

14 juni 2017 - Parijs, Frankrijk

Dag 29 : Parijs 31 km ( Totaal 685 km )

Deze rustdag zou ik gebruiken om Parijs te bezoeken. Dat kan hier met de metro, bus, taxi en boot. De metro is te donker, alles onder de grond, je ziet niks, en chaotisch, de bus stopt onderdduuzend keren en stinkt, een taxi hier is voor hetgeen ik wil gaan bezoeken onbetaalbaar, en op die boot is het ook hartstikke druk. Dus dacht ik,,,, Kga wel even lopen, dat ben ik toch gewend. Dus ik vertrok na een prima ontbijt eerst richting Eiffeltoren. Na een fotosessie verder op pad richting Arc de Triomphe, want!!!!!!! daar staat voor mij best een bijzondere vermelding in. In deze Arc de Triomphe, staan allemaal plaatsnamen waar een slagveld heeft huisgehouden met Napoleon. En….. Bergen op Zoom staat dus ook vermeld hierin. Kijk maar op de foto's. Na dit bezoek wat gaan drinken op de Champs- Elysees, om zo mijn blokse wat groter te maken richting Basillique du Sacré-Coeur. Hier nog een originele stempel veroverd voor in mijn credential, en zo tussen de bewapende militairen en vele politie door snel naar een bar voor een koel ……, want de temperatuur was inmiddels opgelopen tot 29 graden, en die Basillique staat dan nog eens op een behoorlijk hoge berg. Na dit bezoek daalde ik weer af in de stad naar de Seine, om zo bij de Notre-Dame uit te komen. Hier nog foto’s genomen, en via de vernieuwde slotjesbrug, (de oude hekken met duizenden, door toeristen achtergelaten sloten, zijn verwijderd) richting het prima restaurant waar ik gisteren ook heb gegeten. Na deze aardige wandeling, die toch nog 31 km in beslag nam, belandde ik weer “thuis”. Morgen ga ik weer verder naar Massy, wat zuidelijker van Parijs.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paul Vandendael:
    15 juni 2017
    Prachtige en iteressante trip in Parijs. Well done!
  2. Rien:
    15 juni 2017
    Leuk dat Berg op Zoom genoemd wordt en nog leuker dat ze een straat naar jou vernoemdhebben. ;-)
    Weer een mooi inkijkje.
  3. Co Weezenbeek:
    allemachtig wa prachtig
  4. Henk Franken:
    15 juni 2017
    Eeehhh, g'et 't al goed vor mekare Sjaak. Ge ben Parijs nog nie uit en z'ebbe al 'n stratje naar oew genoemd. Tjonge jonge, dan edde toch wel 'n indruk gemakt zeg...
  5. Jaap bassist:
    15 juni 2017
    ja jack mooie foto , s ja berg op zoom stond er ook bij he dan was tie al aardig op dreef die napoleon
  6. Tom:
    16 juni 2017