Laatste begeleiding Parijs uit.....

15 juni 2017 - Massy, Frankrijk

Dag 30 : Parijs - Massy 19 km ( Totaal 704 km )

Voor vandaag was afgesproken met Bernard, coördinator bij Camino 2000 uit Parijs, die 2 dagen geleden mij begeleidde van Saint-Denise naar Parijs, tegen 9 uur bij de Tour Saint Jacques. Ik stond al ruim voor tijd te trappele om weer verder te gaan, want met 28 graden en meer, moet je niet in een metropool zijn. Uiteindelijk was hij daar met twee andere medewerkers van deze instantie. Zeer aardige mensen, die mij overstroomde met informatie van wat we tegenkwamen op deze etappe. Bernard leidde me via een speciale ingang in de Notre-Dame van Parijs, naar een kantoor, waar ze een wel heel bijzondere stempel hebben, …..die heb ik nu dus ook. Via de Rue Saint Jacques, verlieten we Parijs, om langs rustige paden de drukke stad te ontlopen. Onderweg nog een prachtig kasteel gezien, daar is Frankrijk mee vergeven, en uiteindelijk bij tourist info beland in Massy, die voor mij een particulier adres had voor de komende nacht bij een heel leuk gezin. Zoals al vaker is gevraagd bij vorige hospitaleros, hebben zij mijn was ook verzorgd. Ik kom niks te kort hoor….

1. Miranda:
    16 juni 2017
    Respect voor de km s die je al afgelegd hebt veel succes en n fijne wandeling weer vandaag
  2. Tom:
    16 juni 2017
    jaja hij gaat goed!!!!!!!!!!!
  3. Elko:
    16 juni 2017
    heel fijn dat alles zo verlopen is weer een ervaring rijker, nu op naar de mooie natuur .
  4. Marianne en Han:
    16 juni 2017
    Hoi Jack, het gaat goed allemaal zo door Parijs waar je toch tegen op zag. Je ziet wel heel veel moois, ik wordt er een beetje jaloers van. Maar met je verhaal en foto's geniet ik er ook een beetje van
  5. Leenders Theo:
    17 juni 2017
    Hallo Jack, ik heb weer genoten van je verhalen en foto`s, maar zag ik het nou goed dat je ook iemand in je rugzak meesleept! Op de foto bij de Notre-Dame met je begeleiders zie ik een kopje uit je rugzak steken. Met al die biertjes onderweg moet je natuurlijk wat bijverdienen om het te kunnen betalen.
  6. Jaap bassist:
    17 juni 2017
    weer mooie foto,s jack en je ziet er nog fris uit dus je reis zal wel goed komen , ja vroeger maakten ze hele mooie dingen , tegenwoordig verdwijnt dat een beetje omdat mensen er geentijd meer aan besteden he , nou een goeie reis