Brabantse Wal...

10 mei 2017 - Bergen op Zoom, Nederland

Vandaag was mijn laatste kans om nog een behoorlijke wandeling te doen. Het weer werkte goed mee en de keuze van de route viel op de Brabantse Wal, het stuk tussen Woensdrecht en de Belgische grens. Vanaf Hoogerheide afdalen naar de polders van Woensdrecht en Ossendrecht. Een heel mooi en rustig gebied waar de zeer oude loop van de Schelde nog aangegeven staat. Deze Schelde heeft dus indertijd de Brabantse Wal gecreëerd. Via de vele kronkelende polderweggetjes beland ik in Ossendrecht. Na dit dorp loop ik de bossen in van de Volksabdij. Plotseling zag ik vanuit mijn ooghoek een roodbruine vacht laag over de grond bewegen. Een vos van ongeveer 60 tot 70 cm. (Lang hoor ). Snel mijn camera gepakt en !!!!! Weg was dat beest. Niet meer gezien. Toen maar doorgelopen naar het restaurant van de Volksabdij en daar wat gegeten. Na een korte pauze hier, weer op pad richting Calfven, om vanaf dit gehucht weer via de lager gelegen polders terug te lopen naar Hoogerheide waar de auto stond te wachten. Mooie route en zeer aan te bevelen. 24 km.

1. Co Weezenbeek:
    prachtig
  2. Michel van loon:
    11 mei 2017
    Als klein kind heb ik daar veel gewandeld met mijn ouders en dan vertelde mijn vader alles over de natuur.Daar heb ik profijt van gehad op school,ik was een ster in natuurkunde.Nou succes in het lopen naar portugal.Mooi daar wij hebben Lissabon helemaal doorkruist via trappetjes en smalle straatjes Michel vond het geweldig.Al heeft hij niet zoveel op met kerken bekijken
  3. Jaap bassist:
    11 mei 2017
    hey jack mooie omgeving lekker rustig niet te veel razend verkeer rond je en succes voor je hele grote blokske nom
  4. Willem:
    13 mei 2017
    Hi Jacq, Mooie wandeling dus, nu ff relaxen en opladen voor Kwadendamme. Zie je daar straks wel weer.
  5. Miranda Fruitsalon Kwadendamme:
    13 mei 2017
    U vd week gesproken bij de Blues wat n prachtige foto's
  6. Henk Franken:
    27 mei 2017
    'n bietje laat mè reagere Jack, mar da kom omda'k na da leutige stukske van jouw docht 'eej da's dicht in de buurt. Da gaan ik ok 's doen. Ken ik d'rnaar ok zo'n tochje naar Lissabon of zo make.'
    Ben nouw pas t'rug van da tochje over d'n Brabantse Wal. Lissabon mot nog mar evekes wachte denk... :-)