Mooie Oefenwandeling....

7 april 2017 - Bergen op Zoom, Nederland

Woensdag 5 april was een mooie dag om nog maar eens mijn geraamte soepel te maken.

De auto geparkeerd in s"Gravenpolder naast de kerk. Vandaar naar de Westerscheldedijk en die gevolgd via Hoedekenskerke naar Baarland, om daar natuurlijk weer eens een bezoek te brengen aan (onze) ouwe Panta Rhei...die tot een paar jaar geleden op het strand in Vlissingen stond, en daar behoorlijk wat uren heb versleten. Soms hield ik daar nogal wat hoofdpijn en een lege buidel aan over, maar dat kon de pret niet drukken.

Na de pitstop in de Panta, tegenwoordig heet het de Landing, verder gelopen via Oudelande over de mooie bloemendijken en langs de fruitboomgaarden die nu volop in bloei staan, naar Kwadendamme waar we over enkele weken weer naar het supergezellige  bluesfestival gaan. Wilde hier wat drinken in s'Lands Welvaren, maar het cafe was gesloten. Grr.  Toen maar verder gelopen langs Langeweegje door het natuurgebied Zwaakse Weel, om zo weer terug te komen bij mijn auto.

Resultaat::: Niet Moei. maar wel wat dorst. Dus snel naar huis...

1. Pieter:
    7 april 2017
    "Blokse om" naar Lissabon? Serieus? Dat is meer dan 2.500 km.
    Enfin, als je toch gaat heb ik wel een adres voor je om te overnachten: Palacio Hotel, Parque do Estoril
    Estoril, 2765 Portugal. Vijf sterren, en de omweg meer dan waard. Noem mijn naam. Laatste keer dat ik er was kreeg ik toen een gratis upgrade naar een suite. Is niet goedkoop maar het geld zeker waard. Trein naar Lissabon stopt zowat voor de deur.
    Veel plezier!
  2. Frauke:
    7 april 2017
    Dear Jacq,
    thank you for inviting me to your blog -
    it's great, to read about your new project, although I'm wondering that Hetty isn't walking with you. Maybe she doesn't have so much time? Hug you Hetty and may your steps be blessed, Jacq.
    Buon Camino,
    Frauke.
  3. Ad:
    8 april 2017
    Hoi Hetty en Jacq, was gezellig bij Outdoor&Travel.
    Dank je wel dat jullie al mijn vragen wilden beantwoorden.
    Grts, Ad
  4. SAILLOUR Claire:
    9 april 2017
    Hello dear Jacq,
    Hope everything is fine for you ! I don't understand nederland language so I don't know if you're on the Way, or not yet !? I just come back from "Tamié Abbaye" in Savoie (73, France) after a few days of silence, among prayer of monks (same communauty than in the film: "Des Hommes & des Dieux") Nature, and send you all my best wishes full of contemplation, meditation, fot your new Camino 2017 ! "Buen Camino", as sayd Frauke above (Hello dear other pilgrim !) toward EASTER Feast, Claire
  5. Jaap bassist:
    9 april 2017
    hey die jack wanneer ga je vertrekken of ben je al onderweg ?
  6. Leenders Theo:
    12 april 2017
    Hoi Jack, goed te horen dat de motor nog steeds lekker loopt. Ik begrijp dat je toch nog regelmatig bij moet tanken, wat op zich ook een leuke bezigheid is. Voortaan de reserve tank ook maar vullen voor als er niets te halen valt.
  7. Jan Muskens:
    17 april 2017
    Hé Jack, ouwe reus, heel veel succes met je tripje naar Lissabon.
    ps. Je zou ook het vliegtuig kunnen nemen, maar goed we hebben allemaal onze eigenaardigheden.
    We zijn benieuwd naar je reisverhalen.
    Groetjes Anja en Jan
  8. Arie:
    19 april 2017
    Beste Jacq,

Hartelijk dank voor jou bericht.
    Ik ga jou zeker volgen en wens jou zeeeeeer veul suc6 !!!!!
    Ook leuk stuk in de krant!

Groetjes,
    Arie Noordhuizen ( Bink,De Noord)
  9. Jos en Lianne:
    23 april 2017
    hoi Jacq, we gaan je reisverslagen weer met veel plezier volgen. We wensen je veel succes, maar we gaan eerst nog een weekendje bluesen......... Tot in Kwadendamme.
  10. Elko:
    8 mei 2017
    jacq de tijd gaat komen het is nu aftellen sterkte en we gaan alles volgen sterkte en loopse
    groet uit etten leur elkommia
  11. Tonny en Lisette:
    28 mei 2017
    Hoi Jack ,ik ben vandaag pas begonnen met jou te volgen .
    Maar wat heb je al schitterende foto's gemaakt , al weer veel mooie natuur en gebouwen gezien .
    Nou Jack ik wens je nog een hele goede reis ,geniet ervan .Even nog complimenten over je haar ! Veel beter zo ook in die hitte .groetjes Jack ........Tonny en Lisette
  12. Arie:
    28 mei 2017
    Dag Jacq,
    Wat leutig dat wij jou met de vastenavond na lange tijd bij Oosterwaal zijn tegengekomen.
    Met veel plezier lees ik elke dag jouw verhalen.
    Als "ouwe"buurjongen/"ouwe"vriend van mij uit de Mahlerstraat lever jij ,n indrukwekkende loop prestatie,maar je bent ook nog eens een getalenteerde schrijver en fotograaf, je maakt prachtige foto,s.
    Ik zou er zowat n bietje jaloers op worden.......
    Goeie reis verder en tot ooit !
    Arie en Mieke Noordhuizen