Camino Portugués, tegen de stroom in ……

7 september 2017 - Padrón, Spanje

Dag 114 : Santiago de Compostelle – Padron 26 km (Totaal 2741 km)

Het is heel normaal dat iedereen die arriveer in Santiago de Compostelle, weer met de tranen in de ogen naar uis ga, maar ik vind dat nog wat te vroeg. Daarom maak ik mijn blokske om iets langer met ongeveer 850 kilometer naar Lissabon. Net buiten Santiago zag ik de eerste blauwe pijlen die ik tot Fatima moet volgen. Daarna zie ik weer wel verder voor de markeringen. Zowat iedereen die de camino Portugués volgt, loop van zuid naar noord, dus naar Santiago. Ik kwam dus vandaar alleen maar pelgrims tegen uit voor mij tegenovergestelde richting. Het was dus continu (H)ola of Bon Camino…. Vier keer ben ik aangehouden door pelgrims waarom ik de ( voor hun) ándere richting volgde. Telkens zijn ze stomverbaasd als ik klaar ben met mijn uitleg. Zo kwam ik ook in gesprek met 2 dames uit Nederland, en 1 van de twee bood aan een foto te maken van mij met de rugzak. Na 5 uur lopen aangekomen in Padron, alberque opgezocht en nu op een terras gedeeltelijk dit reisverhaal aan het opstellen. Dit stadje stelt niet veel voor, een paar gezellige straatjes en pleinen, dat is het dan. Een fatsoenlijk restaurant heb ik hier ook niet kunnen vinden, dus hopelijk morgen beter.

1. Rien:
    7 september 2017
    Je wordt er met de dag knapper door.
  2. Jaap bassist:
    8 september 2017
    hey jack je kan nog lachen he en je hebt nog mooi weer hier in vlissingen komt het met bakken uit de lucht vallen