Coimbra, stad op een berg….

1 oktober 2017 - Coimbra, Portugal

Dag 138 : Mealhada -Coimbra 26 km (Totaal 3185 km)

Het schemerde nog in bietje toen ik buitenkwam. Deze overnachtingsplaats lag vóór het plaatsje Mealhada, dus moest er nog doorheen, en dat kwam goed uit voor een versgebakken broodje met beleg, een coffee solo, en verse sinaasappelsap. Daarna door het glooiende landschap met zijn druiven, olijven, bamboe, lekker aan de wandel gegaan met hier en daar een tussenstop met versnapering. Was door de vroege start dus weer op tijd bij mijn volgende pension. Coimbra is een leuke stad, alwéér op een berg, maar dat geeft tóch wel een bepaalde sfeer. Het deed me denken aan Saint Jean Pied de Port, alleen is hier de rivier een heel stuk breder. Mijn pad komt ook steeds dichter bij het wat hogere gebergte, wat ik de komende dagen dus wel zal gaan merken.

1. Leenders Theo:
    2 oktober 2017
    Hoi Jack je bent weer op een mooi plekje beland, het heeft inderdaad wat zo tegen de berg aan.
  2. Jaap bassist:
    2 oktober 2017
    hey die jack die mensen die daar wonen hebben toch wel een conditie met dat geklim op die straatjes he
  3. Cees en Judith:
    2 oktober 2017
    Schitterende foto's weer vooral die je in de vroege ochtend maakt, ook heel mooi dat Coimbra!!
  4. Co Weezenbeek:
    prachtig
  5. Miranda (fruitsalon):
    2 oktober 2017
    Pracht foto's weer vandaag ook vast weer n mooie wandeling gehad veel succes nog Jaq. Respect voor alles wat je al gewandeld hebt .groet Miranda dit x uit de Ardenne
  6. Ernst van Schaik:
    5 oktober 2017