Forêt de Mormal .....

30 mei 2017 - Landrecies, Frankrijk

Dag 14 : Rombies et Marchipont - Landrecies 33 km ( Totaal 356 km )

Deze dag begint gelukkig eens een keer bewolkt.Niet dat ik wat tegen de zon heb, maar zowat alle dagen hierin lopen met die 15 kg.en hoge temperaturen in het begin van deze Camino is wel een heftige start. Na een prima nachtrust, wacht de langste etappe tot nu toe. Na het vertrek passeer ik Sebourg - Wargnies-le-Grand - Wargnies-le-Petit - Frasnoy - Carnoy en Locquignol, om als eindpunt in Landrecies te belanden. In de eerste dorpen is het direct veel klimmen en dalen geblazen, wat het tempo omlaag drukte. De tweede helft van deze etappe liep zowat geheel door het bos, Foret de Mormal geheten. Kilometers lang met soms lastige overgangen over boomstronken met stromend water eronder en kapot gelopen paden door paarden en hier en daar een ree gezien. Na 9 uur onderweg te zijn geweest, werd ik in Landrecies opgewacht door Yves, een heel goede Franse vriend die ik samen met zijn vrouw Marlene heb leren kennen op de Camino in 2012. Sindsdien hebben we jaarlijks contact. Zij wonen in Floyon, waar ik zeer hartelijk ontvangen wordt door Marlene. Met mijn eerdere ervaringen over hun gastvrijheid, staat me weer wat te wachten.

1. Co Weezenbeek:
    1 juni 2017
    mooi hoor
  2. Elko:
    1 juni 2017
    wie veel reist heeft veel verhalen dat zou bij jij wel uit komen ,gelukkig ook voor jou met mooi weer
    sucses met verder loop en geniet van alles.
  3. Ernst van Schaik:
    4 juni 2017