Vaarwel Schelde.....

29 mei 2017 - Rombies-et-Marchipont, Frankrijk

Dag 13 : Mortagne du Nord - Rombies et Marchipont 30 km ( Totaal 323 km )

Vandaag liep ik al om 8 uur buiten. Ondanks de toch weer hoge temperaturen, zat het tempo er goed in. Heb de 30 km gedaan in 7 uur. Tot Condé sur l'Escaut nog ongeveer 12 km langs de Schelde gelopen, waarna deze uit het zicht verdween. In Condé een brasserie opgezocht om even bij te komen van dit eerste stuk. De uitbater was nogal verwonderd over mijn onderneming naar Lissabon, dat ik wat van hem moest drinken. Na een leuk pratje toch maar weer verder. De route was vandaag niet zo interessant, dus maar goed doorgestapt richting Rombies et Marchipont waar ik werd verwacht door Paul en Marie Cecile. Ik werd gelijk in de watten gelegd met een heerlijke koele Kriek. Ze boden aan om mijn was te doen, kreeg nog een rondleiding door Paul met de auto van de omgeving waar we een prachtig oud kerkje gingen bezoeken met erg oude beelden en glas in loodramen. Nog de aanwezige speciale schapen op hun erf bezocht. sAvonds lekker gegeten samen en daarna nog even de weblog bijgewerkt. Ook bij deze aardige mensen kwam ik niks te kort.

1. Jaap bassist:
    30 mei 2017
    hey jack mooie foto,s , je bent al aardig op weg he
  2. Michel van loon:
    30 mei 2017
    Je word verwend onderweg Maar dat verdien je ook met zo'n onderneming.
  3. Tom:
    Bofkont
  4. Elko:
    30 mei 2017
    wat heerlijk zo te ontvangen geweldig kust ze voor zo veel gastvrijheid.
  5. Paul Vandendael:
    31 mei 2017
    Wij waren zeer blij u te ontvangen.
  6. Han:
    Mogge jack.
    S.morgens vroeg op met dat mooie weer. Loopt toch lekker hoor in de ochtend. De adressen waar je langs komt zien er prima uit.
    Gr han
  7. Wil en Janni:
    31 mei 2017
    Je gaat lekker zo te zien,vooral van genieten!
    Wij doen het je niet na.
    Succes verder, wandelse!