Van goeiendag naar bonjour…..en voor de tweede keer de Schelde…uhh L'Escaut

27 mei 2017 - Pecq, België

Dag 11 : Wevelgem - Pecq 33 km. ( Totaal 267 km. )

Op deze dag vindt de omschakeling plaats van het Bergs naar het Frans. Bij Tombrouck zal ik de taalgrens gaan passeren, maar zover ben ik nu nog niet. Na een behoorlijk uitgebreid ontbijt, kreeg ik nog een lunchpakket mee wat zeker wel 1 kilo woog. Dus rugzak nog zwaarder, vandaag nog warmer en ook nog verder dan normaal. Jaja…het leven van een pelgrim gaat niet altijd over tulpen!!! Maar goed, blijven lachen, niet zeuren en gewoon doorlopen.Via het dorp Lauwe loop ik verder naar Rollegem, het laatste Nederlandstalige dorp in België. Het is vandaag ook voor de eerste keer dat de heuvels steeds steiler worden, dus de kuiten gingen ook een beetje protesten. Ook hier geldt de regel..niet zeuren, de rest van de dag bleven ze kalm. Ineens zijn de straatnamen 2 talig, en wordt ik in het Frans aangesproken. Dit zal zo blijven tot de Spaanse grens. Langs Tombrouck loop ik door naar Pecq, waar ik de Schelde weer ontmoet. Hier is hij nog maar ongeveer 30 meter breed. 2 km verder bereik ik mijn eindbestemming voor deze dag. Hier had ik de beschikking over een chalet.