De grijze plaag……

9 september 2017 - Pontevedra, Spanje

Dag 116 : Caldas de Reis – Pontevedra 27 km (Totaal 2790 km)

Gisteren kwam ik nog hele hordes jeugd tegen met een kleine rugzak op weg naar Santiago. Vandaag is dat opvallend veel minder, en dat komt omdat ze volgende week weer naar school moeten. Nu wordt ik weer geconfronteerd met een ander mirakel, namelijk dat er opvallend veel dames op pad zijn van een zodanige leeftijd, dat daar veul grijs aar bij oor. Als ze me aanspreken kijke ze as de wolf van die 7 geitjes, en begin ik in bietje te trille, want, …keb er liever 2 van 30, dan 1 van 60 brrrr. (Voor de oudere lezeressen, dis un grapke nor!). Maar goed, toch vriendelijk blijve en gauw deulóópe. Mijn pad liep vandaag voor een klein deel door een wijngaard, waarbij de druiven boven mijn hoofd hingen. Je kon er zo bij om ze te eten. Op een gegeven moment passeer ik de eerste huizen van de stad Pontavedra, die gelegen is aan een inham van de Atlantische Oceaan, waar ik stééds dichterbij kom. Een aardige stad, maar niet zo boeiend.

1. Rien:
    10 september 2017
    Dit stuk tocht lijkt mij van een heel ander kaliber dan de vorige. Je start was Bergenop Zoom en nu Santiago. Het einddoel blijft gelijk.
    Ben erg benieuwd wat er nu op je paf komt. De grijze golf heb je al gehad. 🤣
  2. Jaap bassist:
    10 september 2017
    hey die jack ja je weet natuurlijk nooit of zo,n grijze dame heel erg rijk is he en 2 jonge dames van 30 in dienst hebt hahaha
  3. Jande Quelery:
    Die Jack ...Ouwe rocker .. keep on following your track . gr Jan Q
  4. Ernst van Schaik:
    11 september 2017
    Wadun mooi padje Sjaak
    Oe verder ge van de golf van Biskaje vandaan ben, hoe beter het weer zou motte worre.
    Mar, pin me der nie aan vast