Natte mistige ochtend….

28 juli 2017 - Bidarray, Frankrijk

Dag 73 : Saint-Jean-Pied-de-Port – Bidarray 24 km. (Totaal 1778 km)

De komende 4 dagen verplaats ik me door de uitlopers van de Pyreneeën. Vandaag was de start droog, maar na een aantal kilometers lopen en gelijk ook stijgen, kwam ik in de wolken terecht. Nou ben ik daar wel graag, maar niet in deze grijze en zeer vochtige. In een gehucht eerst maar de regenhoes over de rugzak gedaan, want het ging nog wel. Even later toch maar de rest van de regenkleding aangedaan, want het werd steeds erger. Zo bijna de hele etappe gelopen. Het hoogteverschil vandaag liep van 160 naar 350 meter, met hier en daar behoorlijke steile hellingen. Dat zijn de Pyreneeën, en heb zelf hiervoor gekozen. Onderweg nog een aantal geitenkaas boerderijen en een viskwekerij gepasseerd. Die viskwekerij gebruikte het zeer frisse en heldere rivierwater om de bassins te beluchten, waarin volgens mij forel gekweekt wordt. De gite van vandaag ligt mooi gelegen in de bergen. Nog even een rondje door het dorp, wat eten en morgen weer verder.