Ontvangst in een echt Frans kasteel.....

6 juni 2017 - Tracy-le-Val, Frankrijk

Dag 21 : Noyon - Tracy-le-Val 20 km ( Totaal 471 km )

Vanochtend nog samen met Virginie ontbeten. Zij moest weg, naar haar werk, en liet mij vol vertrouwen achter in haar huis. Een half uur later kwam Vincent naar beneden om mij uit te laten. De eerste keer sinds het begin dat ik alle regenkleding aan moest. Het was nog droog, maar die wolken dreigden als ik weet nie wat. Na een half uur begon het te hozen, maar ik had geluk, liep net onder een spoorviaduct, en kon daar schuilen. Soms dendere er een trein boven míjn hoofd, maar dat hoort er bij. Het klaarde weer op, maar de tweede bui had mij te pakken. In feite niks aan de hand, want de goed ingewaxte schoenen en de North Face regenkleding hield mij droog. Zo slalomde ik tussen de buien door naar mijn eindbestemming, Tracy - le- Val, waar ik bij een echt kasteel terecht kom. De kasteelheer Gerald de Brossia, zat in Parijs, dus werd ik hartelijk ontvangen in het kasteel door zijn vrouw Isabelle, die me wat te drinken aanbood en vroeg waar ik mee bezig was. Dit was nu een uitgelezen kans voor mij, om een Frans kasteel eens van binnen te bewonderen. Omdat ik te voet ben, bood zij mij een maaltijd aan. Er is verder ook niks in de buurt. Morgen krijg ik dan nog het ontbijt en een lunchpakket mee voor onderweg. De maaltijd en het lunchpakket krijg ik er gratis bij, omdat ze het geweldig vindt waar ik mee bezig ben. Helaas mocht ik niet in het kasteel slapen, maar in de nabijgelegen stallen (???????) die volledig omgebouwd zíjn tot ruime kamers met eigen badkamer. Dit is heel wat anders dan een paar dagen geleden in die stal op de boerderij.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rien:
    super
  2. Marianne en Han:
    6 juni 2017
    Hallo Jack, je verhalen zijn boeiend en je foto's zijn schitterend. Ook heel leuk om te zien zijn de plekken waar je terecht komt voor je nachtrust. Zo heerlijk variabel. Deze stal daar teken ik voor. Ben ook helemaal weg van de tuin. Blijf je volgen groetjes Marianne
  3. Rien:
    6 juni 2017
    Mijn mond valt er van open. Wat een fraaie nachtstop.
  4. Han:
    7 juni 2017
    Hoi jack, je hebt wel een paar dagen aan moeten ploeteren. Maar gelukkig houdt dat ook op. Het is een mooi kasteel waar je op visite was.en ja een paar buien onderweg dat zat er wel in.
    Maar je bent al bijna half de duizend km.het schiet mooi op.
    Weer veel succes vandaag.
  5. Co Weezenbeek:
    praaaaaaaachtig
  6. Tom:
    7 juni 2017
    Ge kom nog n`s ergens!!!!!!!!!!!!
  7. Elko:
    7 juni 2017
    en zo ga je verder met frisse moed en op naar de volgende? wie weet wat.
  8. Ernst van Schaik:
    8 juni 2017
    Da's beter als op die boerderij van de week