Een dag niksen....

5 juni 2017 - Noyon, Frankrijk

Dag 20 : Rust en regeldag in Noyon ( Totaal 451 km )

Deze dag eens goed uitgeslapen. Ik was toch nog eerder beneden dan de gastvrouw (en haar vriend, grrr). Gisterenavond had Virginie mij uitgelegd waar de koffie …enz. stond. Dus ik vanochtend, gewoon alsof ik thuis was, in de kasten kijken waar de kommekes en borden stonden. Na mijn ontbijt op internet, om de komende adressen tot in Parijs op de hoogte te stellen van mijn komst. Maar goed ook, want in Parijs is er wat goed fout gegaan in de administratie en ze zitten nu vol. Ben al bezig een ander onderkomen te regelen. Vandaag heeft de vriend van Virginie mij rondgereden naar de Decathlon, en nog 4 andere winkels om te gaan kijken voor een vervanger van mijn defecte Dazer. Niks gevonden natuurlijk. Bij de Decathlon hadden ze wel een fluitje met een ultrasoon geluid, maar dat ding roept juist de hond, terwijl het voor mij de bedoeling is dat dat beest juist op de loop gaat. Uiteindelijk terug naar huis en googelen waar het eventueel nog te koop zou zijn in de buurt. Vanmiddag de immense Notre Dame van Noyon bezocht, ook voor een stempel in de credential. Wat een bouwwerk zeg. Voor mij gaat het niet om het geloof, maar gewoon om hoe ze indertijd zulke immense gebouwen neer konden zetten. De bouwkunde dus, en op een van de foto’s zie je de belangrijkste evenementen die hier hebben plaatsgevonden, zoals een kroning, en Karel de Grote. Het is 2e Pinksterdag, dus zondag, en alweer alle restaurants gesloten. Gelukkig zijn er 2 bars open, Ik zit hier dus wat te drinken en schrijven. In het zuiden van Frankrijk en Spanje zal het wel anders zijn. Daar is het drukker en zal dan ook vaker met anderen lopen in dezelfde richting met weer nieuwe avonturen. Bij thuiskomst stelde Virginie direct voor om mee te eten. Dat komt erg goed uit dus, want dit is een airbnb adres ( meestal commercieel) en geen pelgrimsadres. Maar zij kunnen zich volledig inbeelden waar ik mee bezig ben. Vandaar deze spontane reactie. Het eten was super, en nog wat nagetafeld…stikgezellig adres hier.