Portugese Temperaturen....

17 mei 2017 - Rilland, Nederland

Dag 1 : Bergen op Zoom - Rilland 23 km. ( Totaal 23 km. )

Op deze mooie dag. 17 mei 2017, kwam mijn zoon Yoran mij uitzwaaien en de deur in het slot draaien. Het is altijd interessant om anderen op de hoogte te stellen van de toch wel mooie en gezellige stad, en mijn woonplaats, Bergen op Zoom. Daarom begint de fotoreportage met afbeeldingen van de belangrijkste monumenten ….Vandaag, de allereerste en zeer zonnige start van deze camino, gelijk een temperatuur van 28 graden die je dagelijks in de zomer ervaar in Portugal. Na zo’n drie kwartier wandelen begon ik dan ook spontaan te zingen…….We Zijn Er Bijna. Ter hoogte van Hildernisse, de laatst overgebleven buitendijkse boerderij van Nederland, die nu in de oude Oosterschelde ligt, stopte ik maar met zingen. Ik draaide me om, en zag in de verte nog de contouren van mijn stad. Het is heerlijk rustig hier om te lopen zo richting Zeeland waar ik na 1,5 uur aankom. Na een korte pauze vervolgde ik mijn weg richting de Rattekaai, een oude getijdehaventje van Rilland, en gelegen in de Oosterschelde. Hierna door naar Rilland zelf om daar wat te gaan drinken , en zo verder naar míjn eindpunt van deze dag, waar ik werd opgehaald door Han, de echtgenoot van Marianne waar ik mee op het bluesfestival was in Kwadendamme. Fijn gewandeld , maar geen erg in de zonnecrème die ergens diep verscholen zit in mijn rugzak. Dus………je raad het al…..stikrood verbrand door de zon, maar dat kan de pret niet drukken.

1. Jaap bassist:
    18 mei 2017
    hey die jack , dit is alleen maar beter als je al van deze temperaturen meemaakt dan ben je al gekleurd en kan je er beter tegen , want je huid moet een beetje leer worden he net als die Portugezen zelf
  2. Co Weezenbeek:
    prachtig