Steeds zuidelijker ......

24 mei 2017 - Torhout, België

Dag 8 : Brugge - Groenhove 31km. ( Totaal 185 km. )

Vanochtend samen ontbeten met Nicole en Georges en afscheid genomen van Georges. Nicole liep mee naar een pad dat rechtstreeks in de richting loopt en aansluit op mijn etappe van vandaag. Na enige uren lopen verscheen plotseling tussen de struiken het kasteel van Tillegem. Heel mooi, maar geen tijd om het te bezoeken. Vandaag loop ik door nogal wat bossen en belandde daar bij een brasserie om even uit te rusten. Hier staat het mooie kasteel Tudor, erg verrassend allemaal. De zon doet weer zijn uiterste best om mij nog meer vellen te bezorgen …natuurlijk weer vergeten te smeren. Deze etappe zou normaal gezien 25 km zijn, maar omdat de overnachtingsplaats 6 km van het startpunt ligt, is deze afstand er ook bijgekomen. Dus 31 km vandaag. Béétje veel, zo 2 dagen achter elkaar in het begin van deze camino. Op mijn nieuwe overnachtingsplaats werd ik zeer hartelijk verwelkomt. Het diocesaan centrum Groenhove bij Torhout. Ze zagen aan mij dat ik nogal vermoeid overkwam, dus gelijk rugzak af en eerst naar het restaurant voor een koel pintje. Daarna naar mijn prima kamer met eigen douche /toilet. ‘sAvonds ragout met aardappelpuree en salade gegeten. Morgenochtend nog even ontbijten en dan weer op pad naar Roeselare. Zit dit verhaal te schrijven in het inmiddels gesloten restaurant want het hele complex is vanaf nu t/m zondag gesloten i.v.m. Hemelvaartsdag. Voor een pelgrim is hier altijd plaats, dus de directeur kwam nog langs met de stempel en !!!!!!! een Westmalle Triple voor de reserve energie sprak hij….

1. Hetty:
    24 mei 2017
    Hoi Jacq,
    Leuk om je verhalen te lezen. Je gaat hartstikke goed zeg. En wat een mooie foto's. Kan zo ook een beetje meegenieten. Een cola voor de broodnodige energie doet wonderen toch? Veel succes verder en vergeet je velletje niet
    Groetjes Hetty
  2. Leenders Theo:
    25 mei 2017
    Hoi Jack fijn te horen dat alles nog soepel verloopt. Wel op tijd smeren hoor anders hou je straks geen vel meer over.
  3. Jan en Tilly van Eekeren:
    Hoi, jack ,
    Mooi reisverslag en mooie foto,s zo genieten wij ook van de natuur in het belgische
    Veel loopplezier verder.
  4. Jaap bassist:
    25 mei 2017
    mooie omgeving jack, zeker in de bossen dan heb je ook nog beschutting voor je vellen
  5. Co Weezenbeek:
    prachtig
  6. Henk Franken:
    27 mei 2017
    Potjandorie, wa komde gij zo toch wir mooie plekskes tege Jack!