De " Via Brugensis "

23 mei 2017 - Brugge, België

Dag 7 : Oostburg - Brugge 32km. ( Totaal 154 km. )

Kwart over 7…klop klop op de deur. Daar was Ina met een mandje ontbijt. Na deze te hebben weggewerkt weer op pad richting Sluis. Hier eindigen de zelfgemaakte etappes van huis uit, die soms samenvielen met het grenslandpad wat loopt van Sluis naar Thorn. Vanaf Sluis ga ik nu de Via Brugensis volgen tot Landrecies in Frankrijk. Vlak na Sluis loop ik al België binnen langs de Damse vaart waar onmiddellijk de eerste originele markering staat aangegeven naar Santiago de Compostelle. Even verderop ligt Kobus te wachten. Een zelfbedieningspont die je, door aan een zwengelwiel te draaien, naar de overkant brengt. Doorgelopen via een rustig pad naar Hoeke, waar een mooi Jacobskerkje staat. Wat gedronken langs de vaart en toen weer verder naar Oostkerke. Na dit dorp bereikte ik Damme wat er best gezellig uit ziet om uiteindelijk in Brugge te belanden. Na enige omzwervingen in deze mooie stad kwam ik bij de Jacobskerk voor alweer een stempel. Toen de inkt opgedroogd was, een terrasje opgezocht om te vieren dat ik het weer had gehaald. Even bij de Tourist Info binnengelopen voor een kaartje van de stad, om zo bij mijn overnachtings adres te komen bij Nicole En Georges.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Han:
    24 mei 2017
    Zo jack Brugge is bereikt. Een behoorlijke tippel gelijk met rugzak. Over die vaart die je overstak heb ik meerdere malen geschaats naar Brugge.
    Veel succes vandaag weer gr han
  2. Jaap bassist:
    24 mei 2017
    ziet er goed uit je ontbijt jack en gelukkig is het weer ook goed met je
  3. Sonn:
    24 mei 2017
    Ha die Omes Sjaak, wadde féést om jou zo te vollege. Zoas afgesproke breng ik jouw tocht ok in beeld op mijn site. Ik probeer wekelijks jouw verslag en fotokes te presenteren op http://www.bozinbeeld.nl waar nu dus jouw 1e week online sta. Kek mar 's, ik hoop datter veul mense geniete van jouw avonturereis. Denkterom.... op tijd oew pintje vatten éé!! Groente en tot ketakt
  4. Henk Franken:
    27 mei 2017
    Zo, da's warempel 'n merakels machtieg ontbijtje. Dèèr zouw ik zowa 'n éle dag meej kunnen doen!
    En over Brugge... Edde Sophie ok nog de groete gedaan. Was 'n arstikke leuteg meske die mijn reisgids was toen ik dèèr 'n kirke 'n wandeldiner ad. Van 's avens zeuve n'ure tot net gin middernacht loodste ze mijn lengst de mooiste plekskes van da stadje en kreeg ik op mar liefst zeuve plekskes wat te ete en drinke. Van na middernacht vertel ik iero mar niks. Was ok éé'l leutig... :-)