Over de eerste 100 kilometer....

22 mei 2017 - Oostburg, Nederland

Dag 5 + 6 : rustdag ..en Vlissingen - Oostburg 24 km. ( Totaal 122 km. )

Mijn 5e dag van deze camino was een rustdag. Niet dat ik dat al nodig had, maar om mijn lichaam langzaam gewend te maken aan de rugzak van 14,5 kilo. s ‘Middags mijn 2e stempel gehaald in mijn credential, en in de avond afscheid gaan nemen in de Panta Rhei. Na alle goede zorgen en heerlijke maaltijden op mijn overnachtingsadres door H, weer vrolijk en zonnig op pad op de 6e dag. De start was bij de Jacobskerk in Vlissingen. Vandaar via de groene boulevard, over de sluizen naar de boot. Die bracht mij naar Breskens in een kleine 20 minuten over de Schelde díe hier ongeveer 5 kilometer breed is. Na aankomst via Groede, waar Jacob Cats nog steeds zit te wachten aan een rond tafeltje, door de polders naar Zuidzande om daar in hotel De Rode Leeuw een héérlijke kabeljauw naar binnen te werken. Nog even over Jacob Cats, hier in Groede heeft hij nogal wat gedichten gecreëerd….(zie foto's). Zo….. visje weg….bier op…nog 5 kilometer naar mijn eindbestemming voor deze dag. Dat wordt slapen op de boerderij, een paardenmelkerij , mini camping met verhuur van kamers voor fietsers en wandelaars. Morgen een pittige kluif…32 km.