Op naar Walcheren....

20 mei 2017 - Vlissingen, Nederland

Dag 4: Nieuwdorp - Vlissingen 26 km. (Totaal 98 km.)

Vandaag loopt Han een etappe mee. We hebben al eerder veel grotere wandelingen gedaan zoals Burcht Haamstede – Vlissingen 50km over het strand en toen ook nog eens met windkracht 5 op kop. We hadden het gehaald. Deze dag is een stuk rustiger en zonnig. Na het vertrek bij het bevrijdingsmuseum in Nieuwdorp lopen we verder naar het gehucht Oudedorp, ergens in de polder richting Ritthem. Onze route ging ook over een oude zeedijk waar we tussen de schapen liepen die niet schuw waren. Hier kregen we een niet aangekondigde regenbui over ons heen. Gewoon doorlopen is toch het advies en voor we in Ritthem arriveerden waren we alweer opgedroogd. In Ritthem was het dorpshuis verdwenen, dus niets te drinken, toen maar gewoon doorgelopen . Onderweg stond een bankje bij een oude houten brug. Daar even gerust en het pad vervolgd naar Vlissingen. Het eindpunt voor deze dag. Han had mij uitgenodigd voor een maaltijd in de Panta Rhei, wat dan ook toevallig mijn stamcafé is in Vlissingen. Hoe kon hij dat nou weten ?????? Na de zeer goede maaltijd nog 2 kilometer gelopen om te overnachten bij een vroegere vriendin. Morgen, zondag heb ik bij haar een rustdag. s'Avonds dan nog even naar de Panta Rhei, om de volgende dag weer verder te lopen richting Oostburg.

1. Jaap bassist:
    21 mei 2017
    ja bij ritthem is inderdaad het dorpshuis verdwenen , jullie hadden naar de camping moeten gaan die achter de zeedijk ligt dat is volgens mij nog het enige om wat te drinken
  2. Elko:
    21 mei 2017
    voor jou een geweldige uitdaging wij volgen jou veel loop genoegen elke dag. groet elko
  3. Hugo, Natascha, Luca, Esmee en Kyan:
    21 mei 2017
    Hoi Jacq, we wensen je een hele goede reis en zullen al je belevenissen gaan volgen. Maak er een mooie reis van. Groetjes van ons.