Super Toevallig ….

7 juli 2017 - Mazeray, Frankrijk

Dag 52 : Aulnay - Mazeray 31 km (Totaal 1280 km)

Deze dag gelukkig weer een stuk beter gelopen dan gisteren. Na het opstaan, eerst naar de boulangerie voor een croissant en een pain chocolat. Daarna weer naar de bar ( die zijn gelukkig al heel vroeg open)voor een grande caffee. Na een klein uur lopen, passeerde ik een gehucht, Brie genaamd. 1,5 straat met 7 huizen. Hier komt die lekkere kaas niet vandaan hoor, maar de naam is zo bekend. Verder in de hete zon, door dit mooie landschap richting Saint -Jean-d'Angely. Geen onaardige stad, met ook weer behoorlijk wat monumenten uit de vroegere eeuwen. Omdat de etappe van morgen nogal lang is, had ik al besloten om vandaag ongeveer 6 km verder te lopen, tot Mazeray, waar ik had gereserveerd bij madam Merel. Het was al bekend dat ik pas in het begin van de avond terecht kon, en heb zodoende dus mijn tijd zitten verdoen op het enige terras in dat dorp. Na een paar uur stapte ik dus op een gegeven moment op om af te rekenen, de rugzak te pakken en te gaan lopen naar het adres waar ik moest zijn. Daar aangekomen, (alle luiken dicht ? ?) gebeld, gebeld en weer gebeld. Niemand thuis… Wat nu??? Super toevallig stopte er een auto, een madam stapte uit, kwam op me af en maakte duidelijk dat madam Merel in het hospital was, en dat ik mee moest naar haar huis voor te eten en slapen. Zo gezeed, zo gedaan. Dus rugzak achterin, ik voorin, en mee naar weetiknie. Aangekomen deed haar man de poort al open, en konden we zo hun tuin in rijden. Stikvriendelijke mensen die Jacqueline en Guy. Eerst een welkomsdrankje, daarna douchen, naar beneden voor een aperitief , en daarna weer een uitgebreide maaltijd, die duurde tot tegen het slapen aan. Ben weer maar eens goed weggekomen ! !

1. Jaap bassist:
    9 juli 2017
    ja jack geluk moet je soms ook hebben he ook al ist maar een klein beetje das al genoeg he
  2. Han:
    9 juli 2017
    Das weer is mazzel hebben jack. Maar de mensen zijn toch echt stik vriendelijk. En zo ook een leuke avond.
  3. Ernst van Schaik:
    13 juli 2017
    gelukkig dat het lopen weer beter gaat Jacques