Etappe met veel moeite…

6 juli 2017 - Aulnay, Frankrijk

Dag 51 : Melle - Aulnay 33 km (Totaal 1249 km)

Na het centrum van Melle te hebben verlaten via een kronkelig, hoog ommuurd pad, kwam ik terecht bij een Historisch Monument, de eglise Saint-Hilaire, uit de ongeveer 11e eeuw. Best wel weer bijzonder en zeker ook voor deze tijd, waardevol. Een heel eind buiten Melle, passeerde ik een smeedijzeren hekwerk, (zie foto) waar ook veel aandacht aan is besteed. Zo verder, de paden op, en af…links en rechts glasheldere stromende beken, en een zon, die weer goed zijn best deed. Vlak voor Brioux, zag ik een noodoproep van Generaal de Gaulle, die ik dan ook maar heb vastgelegd op de foto. In deze plaats nog een terras opgezocht, en weer verder in de richting van Aulnay. Op deze dag verliep het lopen een stuk minder.Ik had er moeite mee. Het is heel eigenaardig, dat het plotseling zo anders kan zijn. Heb geprobeerd achter een oorzaak te komen, ( voeding?? Slecht matras voor de toch wel belangrijke nachtrust??), maar kon niks ontdekken. Het enige wat in me opkwam was,, niet mouwen, en gewoon doorgaan. Heb uiteindelijk na gemiddeld gezien, meer tijd, toch gewoon weer de eindstreep voor vandaag gehaald. Aangekomen bij de pelgrimsherberg, was Michael daar, die ik gisteren voor het eerst tegenkwam. Hij had net met zijn vrouw gebeld, die in het lange weekend van de 14e juli ( belangrijke feestdag in Frankrijk) een paar dagen komt meelopen. Het begint hier wel steeds drukker te worden met pelgrims ( zoals verwacht) nog een Franse pelgrim viel later op de middag binnen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jaap bassist:
    9 juli 2017
    hey die jack weer fijn om wat van je te horen he
  2. Co Weezenbeek:
    10 juli 2017